1.4

Project Shadowchaser 3000

Besättningen ombord på satellitstationen Comsati5 utanför Mars närmar sig slutet på ett långt uppdrag när ett främmande skepp plötsligt dyker upp på deras monitorer. Farkosten, som visar sig vara det ryska malmskeppet Siberia som varit försvunnet i 25 år, harikursen inställd rakt mot Comsat 5 och kollisionen är oundviklig. Vid kraschen hakar de två skeppen ihop med varandra och gravitationen från Mars gör att de börjar dras ned mot planetens yta. För att överleva tvingas därför besättningen på Comsat 5 ta sig ombord på Siberia som de snart upptäcker är övergivet – förutom en mordisk android som löpt amok och mördat Siberias besättning.

Originaltitel Project Shadowchaser III
Regissör John Eyres
Manus Nick Davis
Genre Science Fiction, Thriller, 90-tal
Skådespelare Sam Bottoms, Musetta Vander, Christopher Atkins, Frank Zagarino, Christopher Neame, Ricco Ross, Aubrey Morris, Mark Phelan

2017-06-30
I stort sett helt värdelös, men konstigt nog inte speciellt tråkig. Dessutom är några actionscener förvånansvärt okej trots budgeten. Hade dock behövts mer naket och mer android.
Robkiller
2015-02-18
Androiden är tillbaka... på ett rymdskepp... trots temat så är det här riktigt dåligt... risig handling, kassa skådespelare och den tar sig aldrig egentligen... största problemet är väl att den är usel, men inte tillräckligt usel för att vara sevärd...
dudson
2014-08-06
Denna film sög fett! skådespelarna likaså"
drjohan
2007-05-22
Inget naket. Jag är besviken!
XenoMorph
2004-11-03
Har precis kommit till min videobutik, och med en sån titel och en sån skådespelare i huvudrollen vore jag dum som inte hyrde den!
W.Andersson
2004-04-03
Jag tror att denna film kan konkurrera om platsen för sämsta film någonsin. Den är så dålig att den passerar "Så dålig så den blir humoristisk"-gränsen med hästlängder, och tar usel film till en helt ny lägstanivå!