2.6

Project X - Hemmafesten

Tre killar som fört en anonym tillvaro i skolan gör ett sista desperat försök att bli ihågkomna genom att anordna tidernas hemmafest. Deras idé är till synes harmlös: att anordna en fest som ingen ska glömma? men ingenting hade kunnat förbereda dem för den här festen. Ryktet sprider sig som en löpeld och det eskalerar till en kväll där drömmar krossas, rykten fläckas och legender föds. Du kommer önska att du var där.

Originaltitel Project X
Regissör Nima Nourizadeh
Manus Matt Drake, Michael Bacall
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Thomas Mann, Oliver Cooper, Jonathan Daniel Brown, Dax Flame, Kirby Bliss Blanton, Brady Hender, Nick Nervies, Alexis Knapp, Miles Teller, Peter Mackenzie (I), Caitlin Dulany, Rob Evors, Rick Shapiro, Martin Klebba, Pete Gardner, Nichole Bloom

Krantzylvania
2018-04-01
Jävligt intensiv film!
Jamesa
2017-03-04
Pubertalt amerikanskt, detta krystade "wow, we are awesome"-mentaliteten, som alltid helt ointressant.
KyLLo
2016-09-17
Jag tycker att den sticker ut en del i sin genre. Jag lär nog minnas den länge. Det kan jag inte säga om alla filmer i genren. Huvudingredienser må vara detsamma, men personligen tycker jag att det är budskapet, skillnaderna och detaljerna som är bäst i filmen. Blickarna i vissa situationer eller att en del inte dricker ur burkar och flaskor som i andra tonårsfilmer. Den är filmad lite som Jackass. Det funkar rätt bra här. Undantaget är i trånga utrymmen där det blir för mycket åka. Jag ser även brister i att det känns lite amatörmässigt och går för långt. Det blir mer tragiskt än underhållande.
CinemaStrange
2015-11-29
Av nån anledning är det fruktansvärt kul att kolla på folk som festar
JimmyChris
2015-10-31
Bästa tonårsfilmen sedan Supersugen - dock inte alls i samma klass! okej 3:a. Lätt underhållande, blir aldrig tråkig.
cruze
2015-10-31
Pre-pubertalt så det förslår, övertydligt och klyschigt. Kunde hjorts så mycket bättre, blir bara en tvåa.
Guldbuddah
2015-06-25
Filmen är riktigt bra tills slutet... Spårar totalt. Men ändå en riktigt behaglig film.
Simon_19
2015-04-20
Riktigt trevlig film. Även om den håller Kalle Anka-nivå inom vissa faktorer så går den att ta sig igenom utan en enda suck. 3/5
2015-03-11
Lätt ångestframkallande, men jäklar vilket tryck och kaos som bara eskalerar uppåt hela tiden. Men visst kändes det synd att killen behövde bränna upp kåken och stå åtalad bar för att synas i skolan *L*
2015-03-01
Inte särskilt mycket till film, även om den är lätt att ta sig igenom. Den bjuder även på ett par skratt. (6-/15)