Prom Night

En lek slutar med döden för ett utav barnen som var med. De andra svär på att inte berätta vad som hänt. Men någon såg dem... När barnen blivit några år äldre och ska gå på sin skolbal kommer priset för att hållit tyst om deras kamrats hemska öde: En blodig död...

Originaltitel Prom Night
Regissör Paul Lynch
Manus William Gray, Robert Guza Jr
Genre Drama, Romantik, Skräck, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Jamie Lee Curtis, Leslie Nielsen, Casey Stevens, Anne-Marie Martin, Antoinette Bower, Michael Tough, Robert A Silverman, Pita Oliver, David Mucci, Jeff Wincott, Mary Beth Rubens, George Touliatos

myslas
2019-10-01
Låt oss göra om Halloween, men istället för nagelbitande spänning slänger vi in extra mycket disco!
GrandMaster_E
2018-08-19
Halvmysig slasher som inte riktigt håller måttet. I en genre som spottade ur sig mycket under några år så tillhör denna undre halvan tyvärr.
gjoob
2018-01-25
Som sagt, transportsträcka fram till sista halvtimman. Och när det väl kommer är det lite av en besvikelse. Utdragna jaga offer-scener som är långtifrån originella.
BrutusBeefcake
2017-10-31
Förutom en scen så var detta en seg och lättglömd historia. Hände inte mycket alls, men lustigt med att Leslie Nielsen spelar Lee Curtis farsa ändå. (4+/15)
Zingostar
2017-10-24
Märklig film. De första fem minuterna är bra och sätter handlingen för filmen. Sen börjar en 1 timme och 10 minuter lång transportssträcka där filmen blir en vanlig high school film, men den tar inte handlingen framåt en millimeter- Sen helt plötsligt den sista kvarten mördas det i parti och minut. Några scener där en tjej jagas igenom en korridor i skolan får pulsen att höjas men annars är filmen ganska tråkig. Jamie Lee Curtis är ok i sin roll. Kan väl funka som tidsfördriv en tisdagkväll. absolut.
2016-08-18
Tråkig och intetsägande film med dåliga skådespelare (med Jamie Lee Curtis som enda undantag).
idd
2014-04-09
Inte bästa slashern..
2013-07-19
Det är egentligen skamligt att den här överskattade skräckisen ska räknas in som en klassisk slasher. Det tar gott och väl en timme innan det sega manuset kommer igång och även då kändes den tafflig. Några scener är helt okej, men som helhet är den bara tråkig.

2013-05-20
jaime lee curtis är enda behållningen
Kimchi
2013-03-07
Jag är lite svag för sådana här rullar. Men ja, JLC är bra som vanligt och här finns ett par riktigt bra scener. Vet inte om jag såg en klippt version eller om den var så här barnvänlig i orignalklippningen...men helt klart skulle den tjänat på lite mer grafiskt våld. Manuset är väl filmens akilleshäl egentligen och det är ju pinsamt uppenbart whodunit. Men ändå en rätt trevlig film överlag.