Proof

Dottern till en lysande, men sinnessjuk matematiker försöker efter sin fars död försonas med tanken på att hon kan komma att följa sin far i sinnessjukdomen. I detta dubbla sorgearbete störs hon av en gammal elev, som vill gå igenom faderns anteckningar, och sin syster som efter en lång tids frånvaro kommer för att avsluta faderns affärer.

Originaltitel Proof
Regissör John Madden
Manus David Auburn, Rebecca Miller
Genre Drama, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Anthony Hopkins, Gwyneth Paltrow, Hope Davis, Jake Gyllenhaal, Gary Houston, Danny McCarthy, Roshan Seth

2017-10-25
2016-11-04
Den här föll mig inte i smaken.
Gigi1943
2013-11-09
Gillar Jake och Anthony men tyvärr INTE Gwyneth (hon ser så fruktansvärt lidande ut i alla sina roller) men jag gillar det här med matematiska konstigheter, troligen för att jag - hm - hade underkänt i matte i realen!!!
JanneN
2013-11-09
En film baserad på en pjäs brukar ofta bli lite långsam. Men skådisar och regissör gjorde bra ifrån sig. Jake Gyllenhaal verkade trivas med sin roll. Tillbakablickarna hanterades på ett suveränt sätt. Godkänd!
Starlette
2013-01-20
Skådisarna är verkligen toppen, förutom systern. Och intressant story. Men tyvärr händer inte så mycket, och den går obemärkt förbi. 2+
markus1990
2012-06-17
Svinbra skådisar, svindåligt manus
Elizadushkufan
2010-09-05
Hopkins, Gyllenhaal & Paltrow är riktigt duktiga skådespelare. En film som är något för långsam och det händer inte så jättemycket, även om ämnet är väldigt intressant! Dock är den sevärd . Betyget sänks lite pga att filmen kunde blivit mer intressant om man haft lite bättre manus.
jasmin357
2010-07-11
gillar inte gwyneth som psykfall :P
ziferN
2010-01-10
Hyffsad och intressant drama film tyckte jag och ett plus var skådespels insatserna. Svag 4a.
OliviavdB
2009-12-26
Ack så dålig film det här är. Inte ens skådespelare som jag verkligen tycker om kunde höja mitt betyg från en etta. Handlingen är så svag att den nästan försvinner och när den var slut satt jag och undrade vad som hade hänt under filmen. INTE sevärd på något sätt.