2.9

Prospect

En tonårsflicka reser med sin pappa till en avlägsen måne på jakt efter gäckande rikedomar. Det finns dock fler som strövar omkring i månens giftiga skog och arbetet utvecklas snabbt till en desperat kamp för att fly.

Originaltitel Prospect
Regissör Christopher Caldwell, Zeek Earl
Manus Christopher Caldwell, Zeek Earl
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Sophie Thatcher, Pedro Pascal, Jay Duplass, Andre Royo, Sheila Vand, Anwan Glover, Doug Dawson, Christopher Morson, Arthur Deranleau, Alex McCauley, Krista Johnson, Brian Gunter, Trick Danneker, Luke Pitzrick, Shepheard Earl, Ben Little

Mysharry
2022-03-22
Sånt här gillar ju jag! Helt ok, man kommer nära inpå och kan ana att det finns ett universum där utanför. Men lite ojämn och rörig, och inte så mycket handling. Men en spännande SF-film, som känns lågbudget, på ett skönt sätt.
myslas
2019-09-15
Snygg liten indie-SF vars handling kanske inte helt räcker till för 90 minuters speltid men jag gillade den ändå.
isecore
2019-05-04
En okej western-fast-i-rymden. Begränsad på många vis och även om det är relativt klanderfria skådespelarinsatser så känner man sig inte särskilt engagerad med karaktärerna. Fint foto och en skönt sliten, smutsig kostymering bidrar men historien är för tunn för att räcka längre än till en trea.
Robkiller
2019-04-09
Rätt meningslös skatt-letar sci-fi som mest består av gående i skogen.
PeterTheW
2019-03-24
Njaaa.
Djason
2019-03-21
Helt ok sci-fi gjord med små medel. En aning rörig kanske men ändå snyggt gjord. Pedro Pascal känd från Game of thrones gör ett bra jobb.
snubbel
2019-02-18
Kortfilmen från 2014 (finns på duTuben) är klart bättre
ekback
2019-02-10
Helt ok sci-fi i begränsad miljö (förmodligen pga budget). Det gärna kunnat få hända lite mer i filmen eller åtminstone lite fler miljöombyten, men känslan i de miljöer som handlingen utspelar sig i har de iaf lyckats med. Man känner verkligen hur utsatta karaktärerna är i den människofientliga miljö de befinner sig i...
Bozze80
2018-11-11
Retro sci-fi, skön känsla och design (nästan så man hade kunnat göra vissa saker snyggare själv) rakt igenom, hygglig story med lite logiska luckor som man bör se bort ifrån, men gör man det så är det klart underhållande!