2.9

Prospect

En tonårsflicka reser med sin pappa till en avlägsen måne på jakt efter gäckande rikedomar. Det finns dock fler som strövar omkring i månens giftiga skog och arbetet utvecklas snabbt till en desperat kamp för att fly.

Originaltitel Prospect
Regissör Christopher Caldwell, Zeek Earl
Manus Christopher Caldwell, Zeek Earl
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Sophie Thatcher, Pedro Pascal, Jay Duplass, Andre Royo, Sheila Vand, Anwan Glover, Doug Dawson, Christopher Morson, Arthur Deranleau, Alex McCauley, Krista Johnson, Brian Gunter, Trick Danneker, Luke Pitzrick, Shepheard Earl, Ben Little

Afflicter
2024-01-16
Man skulle tycka att man vill göra allt för att göra en film intressant om man arbetar med en liten budget. I stället har man här bestämt sig för att göra det motsatta. Obegripliga termer flyger fram och tillbaka och huvudkaraktären är närmast sociopatisk. Ytterst dåligt motiverad pretto-sci-fi.
djonipony
2023-11-16
2.5. Halvdan. Inte jätteengagerande eller spännande. Dock inte helt ointressant och musiken är kanon - både scoren och all skum, sydostasiatisk retromusik.
Starkbröl
2023-09-05
Bra skådisar i långsam lågbudgetfilm. Vissa saker saknar tyvärr trovärdighet -- till exempel, de självklara känsloreaktionerna från flickan efter en viss händelse saknas -- och det saknas överlag den spänning mellan personer som borde varit standard i den övergripande situationen. Det finns också en del tekniska tråkigheter, som hur den giftiga atmosfären hålls ute från tält? Men bra filmad rymdwestern gjord med relativt små medel (4 miljoner dollar). Avsevärt mycket bättre än t.ex. After Earth (130 miljoner dollar) men den senare gick trots allt med stor vinst, vilket är tänkvärt.
amam
2023-06-16
Bra jobb av skådisarna. Funkar inte helt ut men är helt klart sevärd om man gillar lite lågmäld indie-scifi.
Mysharry
2022-03-22
Sånt här gillar ju jag! Helt ok, man kommer nära inpå och kan ana att det finns ett universum där utanför. Men lite ojämn och rörig, och inte så mycket handling. Men en spännande SF-film, som känns lågbudget, på ett skönt sätt.
myslas
2019-09-15
Snygg liten indie-SF vars handling kanske inte helt räcker till för 90 minuters speltid men jag gillade den ändå.
isecore
2019-05-04
En okej western-fast-i-rymden. Begränsad på många vis och även om det är relativt klanderfria skådespelarinsatser så känner man sig inte särskilt engagerad med karaktärerna. Fint foto och en skönt sliten, smutsig kostymering bidrar men historien är för tunn för att räcka längre än till en trea.
Robkiller
2019-04-09
Rätt meningslös skatt-letar sci-fi som mest består av gående i skogen.
PeterTheW
2019-03-24
Njaaa.
Djason
2019-03-21
Helt ok sci-fi gjord med små medel. En aning rörig kanske men ändå snyggt gjord. Pedro Pascal känd från Game of thrones gör ett bra jobb.