2.1

Prototype

I ett postapokalyptiskt Los Angeles ställer rullstolsbundna krigsveteranen Hawks upp på ett cybergenetiskt expriment med löfte om att han kommer kunna gå igen. Han förvandlas till en dödsmaskin vars uppdrag är att utrota det lilla som finns kvar av motståndsrörelsen.

Originaltitel Prototype
Alternativ titel Prototype X29A
Regissör Phillip J Roth
Manus Phillip J Roth, George Temple
Genre 90-tal, Action, Science Fiction
Skådespelare Lane Lenhart, Robert Tossberg, Brenda Swanson, Paul Coulj, Mitchell Cox, Sebastian Scandiuzzi

2021-03-14
Är vanligtvis lite svag för sånt här 90-tals trams, men när hälften av filmen gått och jag fortfarande inte visste vad fasen den handlade om gav jag upp. Billig och bortom all räddning.
fisk0
2009-04-04
tycker att stämningen var såpass perfekt att man kan ha överseende med dess mindre lyckade delar. Skådespeleriet var helt ok, ljudet och musiken var det inget fel på, och färgsättningen var helt underbar. Lyckades få till både snygga post-apokalyptiska miljöer, riktigt välgjorda cyberpunkiga inslag, och härlig martial arts mitt i alltihop. Designen på själva roboten var väl ganska ointressant, såg ut som en cylon från original-Battlestar Galactica, och den blev lite halvseg emellanåt, men det är inte tillräckligt för att dra ned den från en svag 4:a. Några idioter på imdb tycker att man ska skapa extraanvändare för att spamma den med 1:or så att den ska hamna bland de 250 sämsta, men tvärtemot dem anser jag nog att det här är en av de bättre jag sett inom genren, även om den knappast är jämförbar med riktiga klassiker som Hardware eller Robocop.
menschenfeind
2008-05-22
Ganska B, men mysig stämning.