1.9

Psalm 21

Psalm 21 handlar om Henrik, en 35-årig modern Stockholmspräst, som åker upp till Norrland för att hitta sin pappas mördare.

Originaltitel Psalm 21
Regissör Fredrik Hiller
Manus Fredrik Hiller
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Per Ragnar, Björn Bengtsson, Jonas Malmsjö, Görel Crona, Niklas Falk, Fredrik Hiller, Julia Dufvenius, Josefin Ljungman, Malin Arvidsson, Gunvor Pontén, Lena B Eriksson, Aksel Morisse, Louise Edlind

Skapad 2019-11-10 av Samajra
Henrik är en omtyckt präst i Stockholmsområdet som en dag får ett besked om att hans far drunknat. Han bestämmer sig därför att åka upp till Norrland för att ta reda på vad som egentligen h...   Läs mer »

Anonymus
2013-03-09
Riktigt välgjord, välspelad, visuell väldigt tilltalande. Spänningsfylld och väldigt obehaglig, man sitter verkligen på nålar. Ondskan är ständigt närvarande i denna gudsfruktiga mindfuck horror. Sen om det inte egentligen är så "bra" det spelar mindre roll, effektivt är det
hardcore
2013-02-05
Rätt rörig historia, den har allt en b skräckis ska ha förutom att skådespelarna gör sitt jobb. För det är faktiskt dom som gör så att den här filmen inte blir ren skit
Andy_S
2013-01-27
Rörig film baserat på ett mycket tunt manus. Jag kan ha överseende med en hel del när det gäller denna genre. Men Psalm 21 är bottenlöst dålig.
missbaath
2013-01-22
Skit film! Förstår varför denna fått en etta, och det är vad den får från mig oxå! Fatta fan knappt nått av denna röriga och oseriösa story. Ganska okej "spöken" dock, men inte mer än det. 1a från mig!
Martin_Sj
2013-01-10
Tycker den är värd betyget 3,5 men blir en 4 för att väga upp alla dåliga betyg. Håller helt med Fritz_Klyka.
Djason
2012-11-14
Snygga effekter för att vara en svensk skräckrulle och visst har den några otäcka scener, men filmen är mest bara konstig och huvudpersonen blir alltid så rädd så han dreglar som en blodhund. Nej psykologiska filmer är inget för mig helt klart.
Fritz_Klyka
2012-11-12
Den var väl inte dålig? Tyckte den var både läskig och stämningsfull.. lite rörig kanske men betyget 1 från många användare och filmtipset själva förstår jag verkligen inte!
Pos
2012-07-10
Första halvan var riktigt grym, frågan är hur kvalitén kunde sjunka så drastiskt i andra halvan. Snygga effekter dock, kändes relativt osvenskt.

2012-04-17
Men Herre Gud!
Fäktaren
2012-04-10
det tar sig alldels för många svängar hit och dit så åtminstonde jag har lite svårt att förstå vad den röda tråden i filmen är. Den börjar lovande men sedan rör det ihop sig. Sevärd är den åtminstonde