Psycho Beach Party

Kombinera ett par loja surffilmer, några psykedeliska thrillers och ett gäng pastellglada komedier. Placera det sedan i Malibu Beach under tidigt 60-tal och du har Psycho Beach Party. Det är sommar och hånglande par sitter i sina bilar på drive-in-bion (som visar The Pizza Waitress with Three Heads!!!) när en ung tjej hittas med halsen uppskuren. Polismästarinnan Monica Stark, spelad av filmens skribent Charles Busch, misstänker någon i surfgänget. Unga, söta men totalt ohippa Florence "Chicklet" Forest har just blivit insläppt i gänget av ledaren The Great Kanaka. Inte för att han bryr sig så mycket om henne utan snarare hennes alterego; den sado-masochistiska Ann Boman.

Originaltitel Psycho Beach Party
Regissör Robert Lee King
Manus Charles Busch
Genre Komedi, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Thomas Gibson, Lauren Ambrose, Nicholas Brendon, Amy Adams, Kathleen Robertson, Kimberley Davies, Matt Keeslar, Charles Busch, Beth Broderick, Danni Wheeler, Nick Cornish, Andrew Levitas, Nathan Bexton, Buddy Quaid, Jenica Bergere, David Chokachi

AlbertSpica
2014-02-23
Typ aldrig sett något liknande och det är denna gång i positiv bemärkelse och slutar på en hyfsad 4:a
Korben_Dallas
2014-02-23
den är ju skön om man gillar den här övertydliga undermeningen.
precineadd
2013-11-26
rätt skoj, om man pallar med överdrivet klyftig college-humor
100tonvalspäck
2012-08-12
Lite underhållande men det håller inte hela vägen utan blir segt lite väl många gånger. Det usla slutet drar ner den från en ranglig trea till en platt tvåa.
ziferN
2012-02-15
Helt ok, smårolig och underhållande men jag tyckte att det fanns alldeles för mycket komik i filmen eftersom dom tog i princip nästan bort skräckgenren, men det är ju en parodi så då får man ta det med en nypa salt. Filmen har dock ett par scener som bjöd på småfniss så det är alltid något positivt. Men vem mördaren är kunde man lätt gissa ut redan från början. Godkänd tidsfördriv!
Kayuzuzu
2011-09-25
Kultig och dålig på ett roligt sätt. Främst var den snyggt filmad och drev med filmgenren.
Vertov
2010-04-22
Underhållande och smart gjord, men den når inte riktigt till en 4:a
Zipper
2008-11-08
Jävligt skuvad, känndes som om man försökte få till lite Waters-känsla men misslyckades.
amam
2008-07-14
Riktigt kul faktiskt. En stark trea, på gränsen till en fyra. Lite väl stel ibland men för det mesta så är den jäkligt skön. Jag förstår varför den kallas en gaykult-klassiker iaf :D
context
2007-09-08
Lauren Ambrose är som vanligt klockren.