2.7

Det har nu gått 22 år sedan motellägaren Norman Bates, fälldes för morden på Marion, polismannen Arbogast och sin mor och han får äntligen lämna mentalsjukhuset.

Originaltitel Psycho II
Regissör Richard Franklin
Manus Tom Holland (I)
Genre Skräck, Mysterium, Thriller, 80-tal
Skådespelare Robert Loggia, Meg Tilly, Anthony Perkins, Vera Miles, Dennis Franz, Lee Garlington, Jill Carroll

Skapad 2019-10-13 av Stygga-Vargen
År 1960 regisserade en av mina favoritregissörer, Alfred Hitchcock, en av tidernas bästa filmer - Psycho. Denna klassiker har fått tre uppföljare och en remake och filmen har även resulterat i ...   Läs mer »

martineden
2019-10-01
På förhand känns ju detta inte särskilt tilltalande. En uppföljare till Hitchcocks klassiker? Varför? MEN, här överraskas man ganska ordentligt på alla plan. Både manus, skådespel och regi är faktiskt förträffligt här och det känns som om det finns en poäng att fortsätta berättelsen om Norman Bates! Skådespelet här är riktigt bra och Perkins och co. lyckas riktigt väl. Franklin i regissörsstolen gör ett fantastiskt arbete och även Tom Hollands manus är smart och spännande. Faktiskt en av mina favorituppföljare! Riktigt, riktigt bra!!! 4+
Nalleman
2018-01-02
Ändå ganska bra måste jag säga.
2017-10-26
haajen
2016-11-27
Sett denna ett antal gånger och det är en mycket bra uppföljare, spännande, välgjort och med en Perkins som glänser i sin paradroll. Släpper man jämförelserna med Hitchcocks mästerverk så blir man mer än nöjd!
2016-07-20
Tycker man har lyckats få till en väldigt bra uppföljare till den klassiska Hitchcock-filmen. Visst är ettan betydligt bättre men denna är också väldigt bra och spännande. Anthony Perkins är väldigt bra som Norman Bates och även Meg Tilly och Vera Miles gör väldigt bra ifrån sig.
Redwood
2015-05-19
Ja visst lyckas den bevara en del av stämningen från "ettan". Men sedan bär det utfört i alltför (tyvärr) välkänt slasher-territorium.
2014-12-05
Första gången jag såg denna(ja, jag har sett den 2 gånger!) tyckte jag detta var en skymf mot mästaren Hitchcock och hans mästerverk. Andra gången hade jag dock ett öppnare sinne och insåg att här finns fortfarande delar som är intressanta och som bidrar till att man kan lära sig lite mer om Norman bates. Den fungerar faktiskt.
Engravadlax
2014-07-12
LacombeLucien
2014-05-28
Överraskande bra uppföljare.
MaxMackan
2014-03-04
De lyckas bra med att hålla mysteriet vid liv i den här. Det är en välgjord film. Inget man minns som fantastiskt, men en intressant och stundtals smart film. Tänkte plöja resten i serien, men väntar mig nog en stadigt nedåtgående kurva...