3.2

Public Enemy

En fondmäklare mördar brutalt sina föräldrar. Polisen Chul-jung möter mördaren samma natt ovetande om dennes brott. En intensiv katt- och råttalek startar mellan mördare och polis.

Originaltitel Gonggongui jeog

2018-09-13
Helt okey actionrulle.
Engravadlax
2014-04-10
Börjar lite knarrigt, håller med om att den kunde ha klippts ned ordentligt. Vet däremot inte om det hade räckt för att engagera mig. Lite American Psycho över Sung-jae Lee, hade gärna sett mer emfas på det. Trodde för övrigt att det skulle vara en actionfilm, det var det inte. (5/10)
JimCarrey
2013-02-21
Underbar
Ola_Schubert
2012-02-11
En underhållande koreansk actionrulle. Inget mästerverk, men det hela duger i alla fall till en stark trea i betyg.
vajpero
2010-12-19
Borde klippts ned till 1,5h. Första timmen är nästan helt onödig.

2008-11-09
Riktigt bra, lite för lång bara vilket gör den lite darrig emellan åt. Om man har suttit och sett på den här filmen i 138 minuter och inte vet vilka huvudpersonerna är...kanske man bör ägna sig åt Kalle Anka?
Ngdawa
2008-09-21
en helt skum film som totalt saknar handling, en otroligt tunn story..är till och med osäker på vem, eller vilka, som var huvudperson/-er, om det ens var nån..och vaddå action? vad är all action i filmen?? typ 3 scener på 2 timmar..katastrof...
Stoffe88
2008-09-21
Oj, svårbedömd film. Lite för tunn story men hade dock sina ljusa stunder (även om de var få).
Czechflash
2007-12-03
Lite för lång, lite för mycket Hong Kong över det hela (= inte lika seriös). Finns potential, men manuset räcker inte riktigt till på sina håll och varför filmen måste vara så lång är också obegripligt då den egentligen bara följer två karaktärer. Har en del bra scener dock, mannen i regnkappa med jaktkniv i regnet är ju inte helt fel.
Yarbles!
2007-04-15
Mycket action, mycket våld! Men 20-30 min för lång i mitt tycke!