3.5

Pump Up the Volume

Mark är en blyg skolkille som driver piratradiostation och nattetid framträder som DJ:n Happy Harry Hard-on. Harrys sändningar väcker starka känslor hos unga lyssnare och han blir stor idol, till vuxenvärldens förtret.

Originaltitel Pump Up the Volume
Regissör Allan Moyle
Manus Allan Moyle
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Christian Slater, Ellen Greene, Annie Ross, Samantha Mathis, Keith Stuart Thayer, Cheryl Pollak, Mimi Kennedy, Andy Romano, Scott Paulin, Anthony Lucero, Seth Green, Billy Morrissette

2018-08-29
Har inte åldrats så bra och är väldigt styltig men grunden och budskapet är viktigt och bra och gripande och bitvis snyggt gjort. Framförallt saker som inte är i fokus.
Misslovemovie
2016-02-14
Detta var en av mina favoriter när jag var yngre, kanske mest för att jag var kär i Christian Slater men jag såg om den för ett tag sedan och den håller faktiskt måttet.
dudson
2014-04-24
Filmen lämnade mig riktigt besviken tyvär:( synd för tycker Slater är en kanon skådis. men här var det mkt att önska! allt kändes så fånigt&slemmigt på nått vis. oj han säger vissa saker i radion. då skickar vi snuten på han. mm jovisst tjena" filmen kanske var aktuell och hipp 1990 men inte 2014.
Rune2000
2013-09-28
Mycket bra tidig 90-tals film som tyvärr tappar lite mot slutet pga av överdrivna dramatiken och några ganska fåniga "avslöjanden".
ziferN
2013-03-30
Bra, intressant och underhållande ungdomsfilm med en väldigt intressant och spännande story. Christian Slater är suverän i huvudrollen och jag måste säga att jag tyckte om filmen mer än vad jag trodde faktiskt då det var väldigt spännande att följa Slaters roll och dessutom intressant att lyssna på radiosändningarna då vi alla har drömt någon gång om att slå tillbaka mot systemet. Film mässigt är detta en bra film i överlag och riktar sig bra till ungdomar. Filmen drar ner sig lite dock mot slutet men ingen fara. Stark trea. Gömd pärla.
LuxLisbon2
2011-08-12
En av de bästa highschool-filmer jag sett, och såna har jag sett o älskat många, många. Talk hard!
Ia
2011-07-03
Långtråkig och töntig - även för en collegefilm.
Nellan
2010-05-11
kan hända att jag gett den här filmen ett extra nostalgopoäng. so be it.
sacredsoul
2010-05-07
Skön rulle!
CultOfZenith
2010-05-02
Christian Slater är helt lysande i denna high school-filmernas rebell. Underbart att filmen tillåts bli så pratig - det är ju under piratradiosändningarna som det blir som bäst (och tänkvärt på riktigt). Gör upp med så mycket mer än bara high school-stereotyper och känns lika aktuell idag som för tjugo år sedan.