2.4

Pumpkinhead

Ed Harley förlorar sin son i en olycka med ett gäng motorcyklister. I sin vrede går han till en häxa, och ber henne få demonen Pumpkinheads hjälp med att hämnas. Häxan varnar för faran att kalla på Pumpkinhead, men Ed tvekar inte. Det kanske han borde gjort...

Originaltitel Pumpkinhead
Regissör Stan Winston
Manus Mark Patrick Carducci, Gary Gerani
Genre Thriller, Skräck, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Lance Henriksen, Cynthia Bain, Jeff East, George 'Buck' Flower, Brian Bremer, John D'Aquino, Kimberly Ross, Kerry Remsen, Florence Schauffler, Matthew Hurley, Devon Odessa, Lee de Broux

amam
2017-05-07
Lite väl långsam i början men när saker börjar ta fart så blir det betydligt mer underhållande. Svag trea.
Solidus
2016-12-11
Jag älskar monsterfilmer med praktiska effekter och "Pumpkinhead" var en underbar upplevelse som verkligen överraskade mig positivt. Filmens stora stjärna är dess monster som är fantastiskt skapelse med vissa släktdrag med Xenomorph från "Alien". Härligt monster, härlig atmosfär och en stabil Lance Henriksen gör detta en sevärd monsterhistoria med tyvärr svaga mord.
GrandMaster_E
2016-08-25
Välgjord och stämningsfull demonfilm med bra prestationer och framförallt ett riktigt schysst monster som verkar vara kusin med Xenomorph.
AlbertSpica
2015-10-06
Börjar som ett lite sorgligt drama och utvecklas sen till rätt mysig demon/monster sago-skräckis. Lance är go och Pumpkinhead ser bra ut men morden är inte jätteroliga. Känns lite konstigt att man inte sett denna tidigare.
ShenLong
2015-01-18
jäklig snygg design på pumpkinhead
lilebroer
2014-04-22
Mysig och lättsmält men visst saknar man lite förståelse för vissa beslut och aktioner som tas filmen igenom.
idd
2014-03-19
Kändes nästan mer som en rymdisrulle än en demonrulle..
Totenkopf
2014-03-08
Klockren gammal 80-tals skräckis, levererar vad den ska och att Lance Henriksen i huvudrollen är aldrig fel.
haajen
2013-10-15
Trean är svag, filmen är ojämn och velar mellan att vara en snygg "sagoskräckis" och en ful slasher. Trots många brister finns här flera snygga scener, Henriksen är bra och, framförallt, monstret är mycket minnesvärt!
Cramped
2013-03-24
Ungen var ju så otroligt söt att man förstod att han skulle råka illa ut - Oväntat att Pumkinhead skulle leda till hjärtsnörp. Utöver detta oväntat bra och någorlunda orginell, men lite småtråkig mot slutet.