2.3

Punisher: War Zone

Frank Castle har efter sex år som The Punisher börjat fundera på att sluta, då han anser sig ha blivit de som han bekämpar. Men när maffiabossen Gaitano Caesar, numera kallad Jigsaw efter att ha blivit vanställd av Castle, kidnappar familjen till en "undercover" FBI-agent som Castle råkat döda så måste The Punisher utkämpa ännu ett krig. I skuggorna finns även FBI, (under en ny agents ledning) som nu gör allt för att fånga in honom.

Originaltitel Punisher: War Zone
Regissör Lexi Alexander
Manus Nick Santora, Art Marcum, Matt Holloway
Genre Äventyr, Action, Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ray Stevenson, Dominic West, Doug Hutchison, Colin Salmon, Julie Benz, Wayne Knight, Dash Mihok, Larry Day, T J Storm

haajen
2017-11-19
Inte mycket bättre än tidigare filmer om Punisher men färgerna och våldet känns mer som en riktig serietidning och skurkarna är rejält överdrivna. Påminner lite om Schumachers Batmanfilmer, bara betydligt våldsammare.
Andreas_
2017-09-23
Efter att ha läst Marvels serietidning The Punisher i herrans massa år som yngre, så måste jag säga att även om detta inte är en bra film så är den utan tvekan den bästa Punisher filmen hittills...den är verkligen gjord med glimten i ögat och försökt att få den där riktiga comic book känslan men på nåt vis inte riktigt lyckats ändå, det blir för mycket fars av det hela, lite som Batman & Robin av Schumacher. Får ändå ge den första kvinnliga regissören till en comic book film lite kred för att verkligen försöka ge dom äkta fansen vad dom ville ha men gick lite över kanten ändå genom att överdriva det hela lite för mycket och skurkarna spelar över så det står härliga till...kan säga att fördelarna är serietidningskänslan, Ray Stevenson som är klockren som The Punisher och våldet, för det behövs verkligen för att göra karaktären The Punisher rättvisa...nackdelarna då, alla övriga skådisar än Ray Stevenson som är för överdrivna och kassa och manuset är rent ut sagt patetiskt dåligt, så denna film har den Punisher som är mest lik karaktären i serietidningen men sämsta manuset och filmen kan man säga. Får verkligen hoppas att nu när Marvel fått tillbaka sina rättigheter till karaktären och låtit netflix göra en reboot med en serie istället för film, att det verkligen blir bra denna gång, vi håller tummarna och får se här i vinter, synd bara att vi inte fick se Ray Stevenson fortsätta i rollen dock. Betyget blir endast en mycket svag 2:a
2016-10-29
Helkass!
PiratDjinn
2015-02-01
Ser man den som en komedi (jag skrattade högt större delen av filmen), är den här filmen en 4 på gränsen till 5. Ser man den som en actionfilm, som den utger sig för att vara, är det knappt att den når upp till en 2, men jag känner mig snäll idag.
2015-01-18
Finns inte myckat positivt jag kan säga om denna filmupplevelsen. Det snällaste får väl bli att filmen rent produktionsmässigt inte ser så usel ut som själva filmen är. Här ges i övrigt inget utrymme för de inblandade att visa att de är duktigt på det de arbetar med.
92axha10
2014-12-06
Jag kan inte förneka att jag blev underhållen av den här filmen. Ray Stevenson är en favorit hos mig och det finns action så det räcker till alla. Självmedveten och löjlig, precis som det ska va. Mycket kul.
Necross
2014-05-31
Tycker lite synd om Ray Stevenson, det är inte hans fel att det här är så illa. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som är fel, men bland annat så känns det alltid fel när man blandar humor och allvar på det här sättet.
AlbinWesley
2014-04-28
Tycker mycket om miljöerna och i viss mån kraktärsdesignen. Utseendemässigt då. Eller egentligen är det bara Jigsaw jag gillar. I övrigt känns det stereotypt och trist, trots god regi är det en rätt dålig film, verkligen.
Engravadlax
2014-02-09
Hade större förhoppningar på en Ray Stevenson Punisher.
AlaRegularis
2013-10-26
Föredömligt rå och brutal. Precis som man vill ha sin Punisher.