2.3

Puppet Masters

Ett främmande föremål landar någonstans i nordvästra USA. Några personer från myndigheterna åker dit för att undersöka. Snart upptäcker de och senare allt fler att jorden håller på att tas över av rymdvarelser.

Originaltitel The Puppet Masters
Alternativ titel Robert A. Heinlein's The Puppet Masters
Regissör Stuart Orme
Manus Terry Rossio, Ted Elliott, David S Goyer
Genre Skräck, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Donald Sutherland, Eric Thal, Julie Warner, Keith David, Will Patton, Richard Belzer, Yaphet Kotto, Tom Mason, Marshall Bell, Gerry Bamman, Sam Anderson, J Patrick McCormack

Dutch
2017-08-30
Inget går upp mot en fin 90-tals sci-fi med stingrocksaliens med en högt uppsatt Donald Sutherland iklädd kostym.
2016-10-21
Inte jättedålig men inte jättebra heller. The Faculty är bättre.
dudson
2015-01-07
Snygg & läcker ungefär som filmen Body Snatchers fast lite modernare. Synd för fastnade inte för denna tyvär.
2014-07-04
Ännu en sorgligt förbisedd och underskattad sci-fi-skräckis. Mycket inspiration från Invasion of the body snatchers från -78, även den med Donald Sutherland. Och visst märks det att även X-files gjort sin entré. Bra tempo, bra story och lagom slemmiga varelser i en skön blandning. Vissa effekter kändes rejält daterade, men den har ändå 20 år på nacken och det stör knappast helhetsintrycket. Hoppas denna pärla får ett ordentligt släpp på bd snart.
ziferN
2013-05-17
Helt ok, små spännande och underhållande film som gott och väl fungerade att fördriva tiden med. Men samtidigt så kändes filmen som en tvillingsfilm till Body Snatchers, lite som att jag nästan tittade på samma film. Men Sutherland är som vanligt bra, eftersom han fungerar i princip alltid att titta på och den hade helt klart ett underhållningsvärde. Helt ok!
Halofreak92swe
2012-12-08
Riktigt spännande och härlig alien-invasion-rulle! Favoriter som Will Patton och Keith David är alltid härliga att se i lite äldre och mindre kända filmer som denna! Yaphet Kotto är också mysig och Donald Sutherland var för omväxlings skull inte skurk haha :) De två huvudskådisarna har jag aldrig sett förut men tjejen var rätt söt. Sköna aliens också, lagom läbbiga och kul idé som man iofs har sett i flera andra filmer i lite olika tappningar. Bra sci-fi, stark 3!
ThePatient
2012-08-26
Den börjar skiiitcoolt, men blir aningen fånigare desto längre den pågår.
Grillo
2012-05-03
Skön 90-talsscifi som jag letat efter i evigheter (tack ft-forumet!). Blir tyvärr lite seg mot slutet dock.
Robkiller
2011-12-07
En rätt så bra "rymdinvasions"-film som inte spårar ur med fula effekter eller annat otyg. Handlingen är helt ok med utomjordingar som tar över människorna och en grupp som försöker förhindra det. Donald Sutherland lyfter detta och även övriga skådespelare är helt ok. Är väl inte nå fel med regi, ljud och dialog heller vilket gör detta till en 90-tals sci-fi som faktiskt fungerar.
Salvation_Mind
2011-09-20