2.6

Pure Country

Ett romantiskt drama om en countrysångare som inte känner sig helt nöjd med sin alldeles strålande karriär. Han längtar kort sagt tillbaka till de små arenorna och avviker helt plötsligt från sin megaturné i jakt på sig själv.

Originaltitel Pure Country
Regissör Christopher Cain
Manus Rex McGee
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare George Strait, Lesley Ann Warren, Isabel Glasser, Kyle Chandler, John Doe, Rory Calhoun, Molly McClure, James Terry McIlvain, Toby Metcalf, Mark Walters
Filmnummer 20787

StureStenhög
2008-07-07
En okej film ifall man tar den för vad den är. Man lyckas trots allt undvika genrens värsta fallgropar. Finns en del karaktärer som mycket väl hade kunnat bli väldigt störande, men i slutändan är det bara den karaktär som är menad att vara störande som är det. Det livsfilosofiska temat är väl knappast speciellt djup eller originellt, men det fungerar hyfsat ändå. Kärlekshistorien är väl ganska banal, men jag har sett värre. Inget speciellt här alltså, det finns dock ingen anledning att ge den ett underkänt betyg heller
greken88
2008-05-15
Inte mycket kommentarer här inte.. Denna film är Mycket bra musiken är underbar och känslan i slutet är oförglömlig..