2.9

Pursuit

En politisk extremist planerar att sprida stulen nervgas i en stor stad samtidigt som ett stort politiskt konvent pågår där. Regeringens agenter sänds dit för att hinna fånga honom.

Originaltitel Pursuit
Alternativ titel Binary
Regissör Michael Crichton
Manus Robert Dozier
Genre Drama, Thriller, 70-tal
Skådespelare Ben Gazzara, E G Marshall, William Windom, Joseph Wiseman, Jim McMullan, Martin Sheen, Will Kuluva, Hank Brandt, Quinn K Redeker, Conrad Bachmann, Joe Brooks, Robert Cleaves, Walt Davis, Don Ferrone, Sid Grossfeld

Bomkia
2015-07-18
Helt ok thriller där Ben Gazzara är riktigt bra i huvudrollen. 3+
CinemaniaC
2007-03-17
Michael Crichtons regidebut är bland det bästa han dessutom varit ens inblandat i. Med säker hand ramar han in en intrig som inte är allt för långt ifrån de mest spännande momenten i ett avsnitt ur populära serien '24'. De sista 15-20 minuterna är otroligt spännande, och den spänningen blir alltmer påtaglig tack vare Jerry Goldsmiths drivande spänningsmusik. Martin Sheen är med i en enda scen men lämnar ett bra intryck; Ben Gazzara har inte en speciellt utpräglad roll att spela men gör det med sin typiska auktoritet. Finns nån lucka i manuset under andra halvan men drivet Crichton frammanar gör att man har överseende. Finns att köpa enbart i region 1. Har ni chansen, ta den. En mindre pärla.