2.6

Push

En grupp unga amerikaner med övernaturliga krafter gömmer sig från en hemlig amerikansk statlig myndighet i Hong Kong. För att undgå byrån för alltid måste de gå ihop och tillsammans utnyttja sina olika krafter och förmågor.

Originaltitel Push
Regissör Paul McGuigan
Manus David Bourla
Genre Science Fiction, Thriller, Action, 2000-tal
Skådespelare Chris Evans, Dakota Fanning, Camilla Belle, Djimon Hounsou, Neil Jackson, Cliff Curtis, Ming-Na, Li Xiaolu, Maggie Siff, Nate Mooney, Corey Stoll, Scott Michael Campbell, Che Biu Law, Hal Yamanouchi, Jacky Heung, Chi Kwan Fung, Colin Ford, Joel Gretsch

2017-10-24
dafreakish
2017-01-12
Urlöjligt dravel med kvasifilosofiska infallsvinklar samt ett försök till djup faller platt från första bildrutan till sista. Enda anledningen att se den här förvirringen till film är Fanning som trots sin låga ålder skådespelar med imponerande pondus. Jag hoppas hon får lite bättre filmer att medverka i då hennes potential sällan fått tillräckligt bra filmer att jobba med. Oroväckande med tanke på att hon nu passerat 20.
Totenkopf
2016-09-02
Den såg man och glömde bort lika fort.
Grillo
2016-05-23
Tyckte ändå den här filmen var rätt kul, men i slutändan kändes det som en pilot till en tv-serie som aldrig blev av. Hade mycket väl kunnat tänka mig att se en sådan tv-serie... Tappar trean pga att den inte riktigt kan stå på egna ben.
Pillynilly
2016-02-28
Hoppar på tok för mycket för att bli bra. Hade kunnat haft potential.
bullitt
2015-07-08
Det har gått inflation i superhjältegenren och nu kramas det sista ur. Här blandar man superhjälte action med lite heist movie och slänger in lite nya kreativa superkrafter. Som "sniffarna", säkert bra i manusstadiet men resultatet mycket fånigt.
Djason
2015-02-15
Snyggt gjord men lite väl snårig handling eller så var det helt enkelt att jag inte orkade bry mig. Bra skådisar i en film som typ är en blandning av X men och The Chronicles.
Thavox
2015-01-05
Håller med KJ: Snygg och välspelad men den missade bra möjligheter. Riktigt bra ändå!
Brouhaha
2015-01-01
Helt klart den absolut dummaste filmen jag någonsin sett. Men den bjuder på en hel del skratt så det räcker ändå för en 2'a.
KJ
2014-11-15
Välspelad och snygg, men tafflig story och dåligt utnyttjade möjligheter.