3.6

Pusher

Frank är en knarklangare som hamnar i trubbel när han tvingas förstöra heroin värt 120 000 kronor för att polisen jagar honom. Nu måste han fixa pengar till mannen han fått knarket av.

Originaltitel Pusher
Regissör Nicolas Winding Refn
Manus Jens Dahl, Nicolas Winding Refn
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Kim Bodnia, Zlatko Buric, Laura Drasbæk, Slavko Labovic, Mads Mikkelsen, Peter Andersson, Vanja Bajicic, Lisbeth Rasmussen, Levino Jensen, Thomas Bo Larsen, Lars Bom, Michael Hasselflug, Nicolas Winding Refn, Jesper Lohmann, Steen Fridberg, Gordon Kennedy, Gyda Hansen, Karsten Schrøder
Filmnummer 2074

Skapad 2019-12-21 av
Danskjävlarna gjorde många bra filmer under 90-talet. En av dem var Nicolas Winding Refns debut ”Pusher” från 1996. I huvudrollen som knarklangaren Frank ser vi Kim Bodnia som vi innan sett som j...   Läs mer »

2022-06-13
Snabba klipp i den här skitiga moderna klassikern. Pundare och deras vardag är mest vidrig. Bodnia är som vanligt bra. Här finns inga goda människor, mest trasiga sådana.
Starkbröl
2021-04-05
Jobbig film som skär i en. Tät, tung och tragisk. Väldigt bra skådespelarinsatser.
2021-01-21
Får väl bara erkänna att detta inte är min genre, sitter bara och retar upp mig på störiga individer och korkade beslut. En värld jag helt enkelt inte trivs i.
kanemura
2020-10-04
Spännande, otroligt välspelad och kreativ! Trots att Franke är ett svin så känner man hans ångest.
arruba
2018-01-03
Älskade Köpenhamn, detta är en berg och dalbana av härligheter, Mads är så himla härlig att han stjäl varenda scen.
Ghostface
2017-03-20
Skitig och mörk men samtidigt fylld av humor.
Spidde
2016-10-16
Hade hört talas om filmen i många år utan att ha sett den. När man väl ser den förstår man filmens status som modern klassiker i genren. Bra tempo och helt klart tillräckligt annorlunda för att höja sig över många andra liknande filmer.
BrutusBeefcake
2016-04-15
Haha, vilken jävla vecka! Stackars Bodnia! Dansk film när det är som bäst, fullkomligt älskade det här. Femman är given! (14-/15)
Dicken96
2015-09-08
Satan vilken cool film!
Jämte
2015-04-20
Nja, inte riktigt my cup of tea. Bra skådisar och bra regi dock. Har bara personligen svårt för den här typen av filmer.