3.3

Pusher 3

Den avslutande delen i Nicolas Winding Refns trilogi om människor i Danmarks undre värld. Milo lever ett hektiskt liv. Han har sin dotters födelsedag att ordna med, en skuld till maffian att betala tillbaka och till råga på allt blir han förrådd av sin bästa langare.

Originaltitel Pusher 3
Alternativ titel I'm the Angel of Death, Pusher III
Regissör Nicolas Winding Refn
Manus Nicolas Winding Refn
Genre Drama, Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Zlatko Buric, Ilyas Agac, Marinela Dekic, Slavko Labovic, Kurt Nielsen, Ramadan Huseini, Levino Jensen, Vanja Bajicic, Kujtim Loki, Marek Magierecki, Sven Erik Eskeland Larsen, Karsten Schrøder, Hakan Turan, Susan Petersen, Gitte Dan

kanemura
2020-10-04
Inte lika bra som ettan och tvåan men Milo är bannemej ganska svår att tycka illa om. Han spelas ju otroligt bra av Zlatko Buric. Efter att ha sett Milo ha fullständig kontroll på läget i två filmer är det här spännande att se honom lite omskakad. Absolut sevärd.
Ghostface
2017-03-21
Tyvärr inte alls lika stark som sina föregångare samt att jag saknar bildspråket från de tidigare filmerna.
Spidde
2016-10-29
Brutal, rå och blodig med en rätt stark story och bra skådespel. Klart sevärd och jag är glad att jag äntligen tog tag i saken att se Pusher-filmerna. De är sevärda alla tre.
Dicken96
2015-09-13
Sämre än 2an och 2an var sämre än pushar 1. Värd att se om du sett och gillar den andra pusher filmerna men annars inte särklilt bra tyvärr..
Juliusgajus
2014-09-23
Briljant maffiafilm med humor, värme och blod.
Astrojacob
2014-05-17
Kanske inte samma stress o nerv som de första men mörk och intensiv med grymt soundtrack räcker för en Fyra för stackars Milo.
LacombeLucien
2014-05-10
Inte alls lika bra som de 2 första.
Mat1az
2013-12-12
Lite synd att Milo får mest utrymme först då han blivit gammal och avdankad. De forna glansdagarna, vilka i sig aldrig egentligen var speciellt glansiga, är snart ett minneblott. Men Milo är en tuff jävel. Och inte fan tänker han ge sig. Varken i första, andra eller tredje taget. Pusher-atmosfären finns här. Det som dock saknas är ett lika stabilt manus som levererades i de två tidigare filmerna. Det är fortfarande bra, men inte så superbt som man hade hoppats.
Solidus
2013-11-23
Den avslutande delen i trilogin är också tyvärr den svagaste. Att en äldre gangsters maktpositions blir hotad av en yngre generation är ett intressant upplägg, men filmen saknar den nerv som finns i de de två tidigare delarna. Slaktscenen gav ingenting, utan finns där för att äckla samt utöka speltiden på sitt tunna manus.
Korben_Dallas
2013-08-19