Puzzle

När en man vaknar upp bredvid ett lik lider han av minnesförlust. Polisen kan inte fastställa hans identitet men en psykiater påstår att han heter Edvard och är efterlyst för mord och narkotikastöld till ett värde av en miljon dollar. Förvirrad försöker han förgäves minnas något om sig själv, men utan resultat. Hans öde ser mörkt ut när pusselbitarna i hans kaotiska liv plötsligt faller på plats och avslöjar sanningen. Men då kan det redan vara för sent...

Originaltitel L'uomo senza memoria
Alternativ titel Man Without a Memory
Regissör Duccio Tessari
Manus Ernesto Gastaldi
Genre Thriller, Skräck, 70-tal
Skådespelare Senta Berger, Luc Merenda, Umberto Orsini, Anita Strindberg, Bruno Corazzari, Duilio Cruciani, Rosario Borelli, Manfred Freyberger, Tom Felleghy

Zebulonm
2023-06-21
Helt okej.
anticosmicdawn
2017-05-22
Extremt tjusig och mysig halv-giallo. Känns lite mer som en standard thriller, inte många mord och ingen mystisk, svartklädd mördare. Uppskattar verkligen de autentiska italienska miljöerna.
Dele
2015-03-06
Storyn kanske inte ros i hamn med full trovärdighet, men det är hyfsat underhållande och spännande ändå.
craptastic
2012-10-20
Jävligt thriller.. långsam och mordfattig. Men bra musik och hyfsad stämning. Godkänt.
2012-09-15
Medelmåttig långsamm giallo som saknar det rätta våldet&stämmningen..påminner om short night of the glas dolls som åxå var mkt skumm..
henrikj
2012-05-11
Fin rulle!
ulke666
2012-02-15
Oväntat bra, gillar storyn kring mannens minnesförlust och vem han faktiskt var (och är). Flashback-scenen är snygg och mystisk. Inte den typiska filmen i genren (inte så mycket mord/blod) men nog så intressant. Mannen med snorpappret är även han mystisk.
2009-05-25
Nja, jag gillar genren och ger den en trea. Som giallo är den ändå rätt så tam och bjuder inte på nåt upphetsande förrän i slutet.
benoit
2007-07-30
Inte våldsam eller omtumlande och inte heller direkt spännande, men det är en atmosfär som är helt underbar.
Filmguru
2007-07-02
Skådespeleriet höll porrfilmsklass. Inte bra alltså. Manuset hade kunnat vara lite bättre men dock hyfsat...