2.8

Quantum of Solace

Sveket av Vesper lämnar Bond driven av en personlig agenda att hitta mannen bakom allt. Tillsammans med M börjar de med Mr. White men ganska snart inser de bägge att allt är mycket större än vad man anat. Än en gång tas Bond över hela världen, denna gång i jakten på Dominic Greene, en miljökämpe med kopplingar till en blivande diktator i Bolivia. Till Bonds hjälp kommer Camille, även hon driven av ett personligt skäl.

Originaltitel Quantum of Solace
Regissör Marc Forster
Manus Neal Purvis, Robert Wade, Paul Haggis
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Daniel Craig, Olga Kurylenko, Mathieu Amalric, Judi Dench, Giancarlo Giannini, Gemma Arterton, Jeffrey Wright, David Harbour, Jesper Christensen, Anatole Taubman, Rory Kinnear, Tim Pigott-Smith, Joaquín Cosio, Fernando Guillén Cuervo, Jesús Ochoa, Lucrezia Lante della Rovere, Paul Ritter, Simon Kassianides, Stana Katic, Neil Jackson, Glenn Foster, Oona Chaplin

Skapad 2019-12-14 av sethgecko
James Bond har nästan alltid varit en favorit hos mig. När jag och min kompis Jesper gick i samma mellanstadieklass var både han och jag fullfjädrade Bond-experter och hade givetvis sett varenda f...   Läs mer »

sodomiten
2020-01-25
Bondfilmerna från 1960-80 talet var så jävla mycket bättre än det här. Bond på 2000-talet är bara plumpt och våldsamt.
alexafshar
2019-12-30
Absolut sämsta bondfilmen jag har sett!
päronanton
2019-11-01
Sådär tycker jag om denna. Casino Royal är betydligt bättre!
Jamesa
2017-01-20
Är väl ok, bättre än Spectre, men inte lika bra som de andra Craig.
Nalland
2016-11-20
Har väldigt höga förväntningar på en Bond-film men denna lever inte upp tyvärr. Känns inte fristående, mer som en uppföljare för att lösa upp knutar. På tok för många action/fight-scener som inte bidrar mer än att flasha. Liten förvirring uppstår av diverse sidispår som utgör en helht där det ena leder till det andra och innan man ens förstått är det för sent. Nja, saknade Bond-andan.
Olof_Gronlund
2016-11-20
Ska vara ärlig och säga att jag inte hängde med hela vägen, men det fanns också en anledning till det. Här hade vi båtjakt, jakt till fots och jakt med flygplan i samma film. 35 minuter man kan spola förbi om man vill. Klippningen gav mig huvudvärk, nöj er med att filma med en kamera där. Så jävla många saker som inte ens var trovärdiga så man bölade. Nej, vet egentligen inte varför jag ger den en tvåa, men den glider förbi obemärkt.

2016-04-16
Att klippa typ fyra gånger i sekunden som man gjort här i varenda actionscen funkar inte, scenerna är ju slut lika fort som de börjat!
frommen
2016-03-05
Jättetråkig barnfilm
ThePatient
2015-11-08
Känns som att det saknas scener på ett par ställen. Skulle inte förvåna mig om det här är en sån där film som produktionsbolaget klippt ner en hel del, för de tror att det gör en film av tveksam kvalitet bättre.
siggelund
2015-11-06
En förvirrad samling actionscener nedlusad med meningslösa referenser till Casino Royale som mynnar ut i ett obegripligt kontorskomplex mitt ute i en exotisk öken som av någon anledning har vätetankar överallt. Var det en högstadieelev som skrev manus?