3.4

Queen & Slim

Ett pars första dejt tar en oväntad vändning när en polis stoppar dem.

Originaltitel Queen & Slim
Regissör Melina Matsoukas
Manus Lena Waithe
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Daniel Kaluuya, Jodie Turner-Smith, Bokeem Woodbine, Chloë Sevigny, Flea, Sturgill Simpson, Indya Moore, Benito Martinez, Jahi Di'Allo Winston, Gralen Bryant Banks, Dickson Obahor, Bryant Tardy, Thom Gossom Jr, Melanie Halfkenny

KimEkberg
2020-04-16
schyssst duo, roadtrip, miljöer och produktionsvärden. Blir väl lite väl platt i känslan efter ett tag, men ändå fullt njutbar.
2020-03-29
Oj, en av dom största positiva överraskningarna på länge! Jag slog på filmen för att slötitta medan jag fixade med lite annat men väldigt snabbt så dog filmen in mig med sin speciella stämning och visst finns det en hel del logiska luckor och annat om en skulle leta efter det men då filmen mer fokuserar på känsla än på faktiskt handling så spelar det för mig ingen som helst roll. Det är sällsynt att filmer lyckas fånga mina känslor på det här sättet så det är verkligen speciellt. Önskar lite i efterhand att jag sett den under andra omständigheter men en stark trea blir det absolut! För även om den fångar mig så håller den mig inte helt fast hela vägen igenom och den når liksom aldrig tillräckligt djupt för en fyra. Men trean är stark!
Jompalompier
2020-02-05
Trots en och annan logisk lucka här och där så gillade jag den. Stod mellan att sätta en stark trea och en svag fyra, det blev fyran till slut.