2.3

Quicksilver

Ett underbarn till börsmäklare begår ett katastrofalt misstag och ruinerar sig själv och sina föräldrar. Istället för att återvända till Wall Street börjar han jobba som cykelbud där han snart får nya vänner och inser att det finns mer till livet än pengar. Nu måste han bygga upp sitt liv på nytt.

Originaltitel Quicksilver
Regissör Thomas Michael Donnelly
Manus Thomas Michael Donnelly
Genre 80-tal, Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller
Skådespelare Kevin Bacon, Jami Gertz, Paul Rodriguez, Rudy Ramos, Andrew Smith, Gerald S O'Loughlin, Laurence Fishburne, Louie Anderson

hulqen
2014-06-25
Ojämnt berättad och inte särskilt engagerande karaktärer, men väldigt snygg, särskilt cykeljakt- och -trickscenerna. Man blir sjukt sugen på att bo i en 250m2 (typ?) stor övergiven lagerlokal i NYC och bara nonchalant hänga upp fixien på en krok i taket när man kommer hem.
filmfreak1
2013-10-23
Bättre än 'Premium Rush' i alla fall.
menschenfeind
2010-05-26
Fånig men trevlig cykelporr. Passande musik och bra foto.
BaZy_Jam
2008-03-26
så jävla dålig den suger
BaZy_Jam
2008-03-26
nja jag vet inte om den är så bra men man kan ju alltid kollaom den är bra men värkar lite lång tråkig.
MarathonNight
2008-01-24
snygg musche kevin!
LasseKongo74
2007-06-18
Så typiskt 80-tal att göra film kring en "fluga" som bockstyre-cyklar. Hitta på en långsökt handling för att man ska kunna impas av coola killar som både kan cykla fort och åka på bakhjulet.
jimmyringo
2006-12-05
Underhållande och ganska bra film. Kevin Bacon är alltid sevärd och börsmäklare och cykelbud är en ganska kul komination.
dedmike
2006-12-05
Cykelscenerna är väl inte så dumma, man får lust att cykla i san franciscos branta (uppförsbackar-)backar.
FreddyKrueger
2006-12-04
Ganska kul, lite annorlunda.