2.4

Quid Pro Quo

En halvförlamad radioreporter gör ett reportage när han dras in i en skum subkultur. På sin resa lär han sig mycket om sig själv.

Originaltitel Quid Pro Quo
Regissör Carlos Brooks (II)
Manus Carlos Brooks (II)
Genre 2000-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Nick Stahl, Vera Farmiga, Ashlie Atkinson, Aimee Mullins, Rachel Black, Jessica Hecht, Jacob Pitts, Pablo Schreiber, Jeane Fournier, Michal Sinnott, Joshua Leonard, James Frain, Kate Burton, Dylan Bruno, Ellen Marlow, Tommy Nelson

KyLLo
2019-03-08
Möjligen originellt förpackad, men innehållet är klyschigt och motbjudande. Typisk amatörfilm.
Masjävel
2009-04-06
Svag trea. Originell handling som tyvärr inte uttnyttjas fullt ut. Blir för tunt och kort och inte särskilt medryckande.
Snah
2009-04-02
Alla manliga rullstolsåkare ser direkt i den första scenen där huvudpersonen rullar att researchen till filmen inte varit bra. Om man använder rullstol vet man vilket helvete det är att använda en vanlig kavaj uppknäppt när man ska rulla, den blir skitig och fastnar lätt i hjulen. Ergo: Ingen gör det. När huvudpersonen visar sig vara just en kavajkille tappar filmen helt i trovärdighet. Att den sedan visar sig vara en rätt medioker historia, med en klichéartad story o ett patetiskt slut gör inte det hela bättre. :)
frusara
2009-03-25
vilken smörja
psykos
2009-03-22
Vad för subkultur??
silfo
2008-08-14
Originell story, må jag säga.
BeatTakeshi
2008-07-06
Men, en väldigt stark 2:a.