1.6

Quigley

Archie är en rik men butter skämtare. Han är en vecka från att spela in en cd-rom som kommer att ändra livet på sin manager och sina anställda. Då råkar han plötsligt ut för en dödlig olycka. Hunden Quigley får en viktig roll i hans liv.

Originaltitel Quigley
Regissör William Byron Hillman
Manus William Byron Hillman
Genre 2000-tal, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Gary Busey, Curtis Armstrong, Oz Perkins, Christopher Atkins, Jessica Ferrarone, Caryn Greenhut, Jillian Clare, Galvin Chapman, Bill Fagerbakke, Dorien Wilson, P J Ochlan

JanneN
2014-07-17
En femma måste den få som kompensation för en massa sk-t kommentarer.
johan93
2011-11-05
Herregud.... va fan är detta för nåt!!? såg inte ens klart den, sämre smörja får man fanimej leta efter..
Debaser
2010-02-11
Bästa filmen jag någonsin sett.
Ola_Schubert
2010-01-22
Jag gjorde ett misstag och lade endast märket till att någon satt en femma för denna film, och inte varför. Jo, det är en verklig soppa med en massa logiska missar, dock ej tillräckligt för att den skall hamna på min "kultlista". Det är helt enkelt en B-film i mängden. Dock är budskapet iof bra, om än väldigt politiskt korrekt a´la USA. En stark etta, för budskapets skull.
kadaverbengt
2009-12-09
Maken till hjärn-smältande soppa lär ju vara svårt att hitta! Klarar man sig igenom denna med förståndet i behåll är man värd en liten applåd tycker jag...
Plaskpojken
2007-01-13
Denna film har ingen botten i hur dålig den är. Till att börja med har vi Oz Perkins. Oz Perkins får Gary Buesy att bara verka halv dålig. Om du inte vet vem Oz Perkins är så kan du föreställa dig en ännu mer torr skådis än Keanu Reves som ska spela en känslig kille som försöker hjälpa till. Han framstår som en apati maskin utan känslor, och en konstant bizzar nochanlans mot allt och alla. Blanda det med en otroligt seg, tråkig, vag, meningslös, löjlig, förutsägbar handling. Så har ni en riktigt total etta! Förövrigt uppfattade jag filmen som en re-make av Mr Scrooch. En OTROLIGT dålig sådan. Nej, alvarligt alla filmtipsare, undvik denna pina. Denna film är objektivt sämst.
Plaskpojken
2007-01-13