3.3

Rabbits

Tre kaniner lever ett mörkt liv i en lägenhet utanför vilken det alltid regnar.

Originaltitel Rabbits
Regissör David Lynch
Manus David Lynch
Genre Drama, Kortfilm, Skräck, Fantasy, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Scott Coffey, Rebekah Del Rio, Laura Harring, Naomi Watts

Salvation_Mind
2014-06-27
Kunde ha fått högre betyg om man gillar att känna sig lost, men det är tvärtom av vad jag vill med livet.
Jonatanh
2012-12-26
Mystisk, hypnotiskt och smått förvirrande. Precis som Lynch ska vara. Måste dock erkänna att det känns lite sökt ibland, men den kommer växa när man sett den några gånger och får lagom klarhet kring dialogen. Dock är känslan av att vara något vilse det bästa med Lynch och att "lösa" hans filmer har aldrig varit intressant för mig.
Hypostas
2012-07-15
Det stämmer att "dialogerna är som om man har klippt upp hela manuset och klistrat ihop det på ett väldigt osammanhängande sätt". Faktum är att en person säger något som en annan person sedan svarar på i ett annat avsnitt, eller så kommer frågan efter svaret. Ganska kul att sitta och pussla ihop dialogen igen. Men jag blev väl inte så väldigt mycket klokare av det ändå... Men ja, gillar man Lynch så ska man givetvis se denna.
Zelect
2012-01-08
Det fanns inte mycket i filmen som jag förstod och dialogerna är som om man har klippt upp hela manuset och klistrat ihop det på ett väldigt osammanhängande sätt. Lynch överraskar som vanligt med mystisk stämning och miljö!
WoodWoman
2010-01-27
Jag kan inte påstå att den var lätt att förstå, under flera stunder fick jag sitta och klura och undra vad han menar-och det är inget negativt med de. Det som gör hela filmen är nog den sjukt härliga obehagliga känslan som smyger på och aldrig försvinner under filmens gång, jag blev verkligen tagen. Älskar hur han har lagt skuggorna. Den här filmen har en eftersmak som inte försvinner snabbt. Det finns ingen som kan fånga de där känslorna så som Lynch. Jag fann den vara djup och oerhört inspirerande.
Ondskapt
2009-10-14
Visst, utseendemässigt är det snyggt och vissa korta stunder blir det sådär Lynchigt obehagligt... Men i det stora hela är det här prettodynga. Lynch kan mycket bättre.
the-godfather
2009-10-08
ändrar till en trea kände att man var lite för snäll.
the-godfather
2009-10-08
jag tänker ge denna en fyra för att den var så obhaglig men ändå så bra det var en skön stämmning i den typ lynchs bästa kort film nu har man sett alla dags att ta itur med filmerna.Mvh the godfather
benjamin
2009-07-10
djupt och djupt. man får ta det för vad det är.
bossenisse
2008-11-13
Orka förstå, men se till att orka fascineras!