2.7

Rabid

Rose hamnar på sjukhus efter en mc-olycka. Hon blir försökskanin för ett experiment som ger henne aptit för blod.

Originaltitel Rabid
Regissör David Cronenberg
Manus David Cronenberg
Genre Skräck, Thriller, 70-tal
Skådespelare Marilyn Chambers, Frank Moore, Joe Silver, Howard Ryshpan, Patricia Gage, Susan Roman, Roger Periard, Lynne Deragon, Terry Schonblum, Victor Désy, Julie Anna, Gary McKeehan

Lotso
2017-10-17
I sin helhet är Rabid en underhållande skräckfilm om en person vars hunger för människoblod avslutar i en epidemi som sprids som en sjukdom bland människor som blir zombies. Om inte den meningen låter något för dig, är detta inte en film för dig. Visst det känns som den repeterar sig själv i mitten. Men jag fann mycket nöje i den. Om man är i rätt stadium, så lär man ha kul i 90 minuter.
Kimchi
2016-10-06
Tycker inte alls den håller samma klass som Shivers. Men helt klart en godkänd lågbudgetskräckis.
Raimo_1985
2016-07-10
Svag fyra, ganska grym. Precis så där tokig, galen och skitig som en tidig film av en astuff regissör kan vara. Jag var underhållen helt igenom.
DrJW
2016-02-26
Sättet huvudpersonen dödar sina offer var först så jäkla underligt, men dem förklarar de efter 34 minuter in i filmen! Och även den förklaringen kändes som att de kunde ha gjorts i samma stil som Cronenberg´s andra filmer som Videodrome eller Naked Lunch, dock den här gjordes innan dem filmerna och den här var lågbudget. En intressant handling, men har en del flaws och plotholes. Shivers som hade också en liknande handling och som Cronenberg gjorde två år tidigare, var bättre i jämförelse. Har hört att systrarna Soska, som gjorde See No Evil 2 och T-segmentet i The ABC´s of Death 2, är tänkta till att göra en remake av den här.....Mer gore, visst, men bättre? Vi får se...Hade också en del tutt-scener, vilket var egentligen inte så nödvändigt, men eftersom de är Marilyn Chambers från Behind the Green Door i huvudrollen, varför inte ;-) =)
Punkliv
2014-08-04
Rekommenderad trea. Ett riktigt bottennapp!
AlbinWesley
2013-04-29
Intressant moderniserad version av vampyrer, eller kanske snarare zombier, där Cronenberg försöker göra anspråk på något slags realism. Bra film, men hör nog ändå till Cronenbergs svagare (vilket inte säger så mycket).
Ondskapt
2013-03-24
Tidig lågbudget-Cronenberg som vinner mycket på sin kyliga stämning och kusligt råa effekter. Manuset må vara tunt, men det kompenseras upp av Cronenbergs projicerade kroppsförfallsvision som lyser starkt redan här (gjorde iofs i Shivers också...).
Berniey
2013-01-21
Fortfarande en film som roar och skrämmer trots halvtaskiga skådespelare och uppenbara brister i manuset!
Halofreak92swe
2012-12-10
Frank Moore? Jag kunde ha svurit på att det var Christopher Walken :O Nja denna var inget att hurra över. Femte filmen jag sett av Mr. Cronenberg och hittills är det bara A History of Violence jag gillar. Stark tvåa nära 3an, var iofs något underhållande.
Malfunction
2012-08-06
Har alla ingredienser en Cronenberg-film brukar ha.