1.9

Rabid

Den tystlåtna Rose jobbar inom modevärlden och drömmer om att få designa sina egna kläder. När en trafikolycka skadar hennes ansikte går hon med på en experimentell behandling som gör henne starkare och vackre än någonsin, men med en viss bieffekt.

Originaltitel Rabid
Regissör Jen Soska, Sylvia Soska
Manus Jen Soska, Sylvia Soska, John Serge
Genre Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Laura Vandervoort, CM Punk, Stephen Huszar, Stephen McHattie, Hanneke Talbot, Benjamin Hollingsworth, Ted Atherton, Mackenzie Gray, Kevin Hanchard, Heidi von Palleske, Joel Labelle, Edie Inksetter, Tristan Risk, Sylvia Soska, Jen Soska, Vanessa Jackson, A.J. Mendez, Dion Karas, Amanda Zhou, Lily Gao, Joe Bostick, Troy James, Greg Bryk

vonadel
2020-10-21
Har inte sett originalet vilket man kanske skulle gjort. Fast, då hade man kanske blivit mer besviken på denna. Minns att när man som liten gick och tittade i hyllorna i videobutiken blev sugen på att se den iaf. Ja, vad ska man säga om denna då? Ok, men inte mer. Den går ju helt klart mer mot gore än mot scare iaf. 5/10
myslas
2020-04-14
Har man sett något av systrarna Soskas tidigare verk så blir man knappast förvånad över att deras moderna version av Cronenbergs klassiska skräckfilm blir betydligt råare och blodigare. Dessvärre så saknas mycket av den mörka humor som gjorde American Mary till en så underhållande upplevelse. Kvar blir en till stora delar mindre bra variant av 28 Days Later med ett väldigt märkligt slut.