1.7

Rädda Willy 2

Willys andra äventyr. Jesse träffar på nytt sin gamle vän, som njuter av det fria livet ute till havs tillsammans med sin familj, men naturligtvis hotar faror även här.

Originaltitel Free Willy 2: The Adventure Home
Regissör Dwight H Little
Manus John Mattson, Karen Janszen, Corey Blechman
Genre Drama, Familjefilm, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Michael Madsen, August Schellenberg, Jason James Richter, Jon Tenney, Francis Capra, Mary Kate Schellhardt, Mykelti Williamson, Elizabeth Peña, Jayne Atkinson, M Emmet Walsh

2020-12-21
Nä, denna var inte bra! Det hade räckt så bra med den fösta!!!
päronanton
2020-05-28
Fin film!!
supermancover
2017-10-09
Jag vill så gärna sätta högre bara för att späckhuggarna är så fantastiskt vackra, men filmen är så usel att det inte går. Första hade ändå nåt pyttelitet som gjorde att det blev en svag tvåa, men denna var bara kass.
2016-04-17
Inte jättemycket sämre än den första filmen, men en väldigt trött uppföljare. Mycket till story finns det verkligen inte, och det finns inte direkt något värde i att återse de här karaktärerna heller. Den nyintroducerade brorsan är dessutom en riktigt irriterande pissunge, det är det väl förvisso meningen att han ska vara, men jag kan inte se det som en förmildrande omständighet denna gång. Jag måste också säga att M Emmet Walsch känns intvingad i handlingen mest för att de behöver ett hyfsat känt namn som kan gå in bete sig lite svinigt. I vanliga fall hade de väl ringt Michael Madsen, men han är ju redan med här. Den här filmen är även mer moraliserande än sin föregångare, och det finns en och annan replik som gör mig lite kräkfärdig. Men på det stora hela är den ändå ganska harmlös, och den är ungefär vad man förväntar sig att sådana här rullar ska vara
TheHorrorfan
2015-06-27
Ganska tråkig och meningslös. Intrigen var väldigt ointressant. Svag 2a.
Kulturgam
2015-04-13
Oregons fantastiska natur väger upp usel regi på en ovärdig och givetvis helt onödig uppföljare.
Tatty
2015-01-10
Spännande film. Gillar den skarpt som ettan fast ettan är nog allra bäst men denna är riktig spännande iallafall.
Djason
2014-01-17
Enda filmen jag sett av Rädda Willyfilmerna. Helt ok film men som man inte behöver se fler ggr.
senilix
2013-04-03
Jag mindes inte att det här var en kanonfilm!
Xenox
2012-07-26
Långt ifrån samma kvalité som ettan. Den var dock lite småkul.