Radioactive Dreams

Efter ett atomkrig har Phillip Hammer och Marlowe Chandler har spenderat 15 år i en bunker med prylar från 40-talet. Nu är de 19 år och kommer ut i en värld full av mutanter och kannibaler.

Originaltitel Radioactive Dreams
Regissör Albert Pyun
Manus Albert Pyun
Genre Science Fiction, Action, Äventyr, Komedi, Fantasy, Musikal, 80-tal
Skådespelare Michael Dudikoff, George Kennedy, Don Murray, John Stockwell, Lisa Blount, Michele Little, Norbert Weisser

papabobadiof
2015-05-05
Underhållande pajas-dystopi i riktig Troma-klass! Späckad med festliga muterade pudelrockare och grym 80-tals musik. Vad behöver man mer för att förgylla vardagen?
karlmats
2009-07-06
Jag fattar inte riktigt hur den här filmen kunde bli så jävla tråkig när den verkade så lovande. Två ruttna huvudskådisar gör naturligtvis sitt till men ändå. Det tar inte lång stund innan man börjar tänka på annat och mot slutet hjälper Pyun själv till med att förvirra åskådaren så mycket som möjligt. Norbert Weisser var sevärd som galen kannibal och Michele Little var lite söt men i övrigt var det inte mycket att ha. Eller jo förresten, soundtracket var inte alls tokigt även om det inte alls passade in till resten av filmen, vore lite kul att ha det separat dock. Det här kan nog förresten kvalitetsmässigt inte ens kallas för en b-film vilket inte är en kritik i sig. En stabil 2a för att man ändå försöker göra det lite spacat även om det misslyckas ganska grovt. Kul att Pyun får jobba med en Oscarsvinnare också!
menschenfeind
2009-06-18
Dålig klippning drar ned filmen en hel del och gör den onödigt förvirrande.
brtkrbzhnv
2008-07-03
Det känns ju väldigt b med den där åttiotalsmusiken i en postapokalyptisk film.
DanielMott
2008-06-12
En av de bättre Pyunfilmerna (och det säger en hel del!).
Poffo
2008-02-27
Grym idé, sämre utförande, men det finns något med Pyunfilmer som gör att det absolut inte går att ogilla något med dem.
Bomkia
2008-01-07
Tröttsam komedi/sci-fi/romantik/skräck/whatever-rulle med ganska dåliga skådespelare. Sjukt att se Oscarsvinnaren Kennedy i en sån här kalkon. Trots mitt klagomål så har den ändå en viss charm i all sin löjlighet och lyckas därmed undvika 1an. 2-
bnw
2004-09-25
Haha, verkar helt okej. (-:
XenoMorph
2004-01-19
Var fan hittar man att hyra/köpa såna här filmer?