2.9

Rage

Med sin mobiltelefon intervjuar en ung bloggare olika personer bakom kulisserna på ett av modehusen i New York där image och yta är allt i jakten på vinst och framgång.

Originaltitel Rage
Regissör Sally Potter
Manus Sally Potter
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Simon Abkarian, Patrick J Adams, Riz Ahmed, Bob Balaban, Adriana Barraza, Steve Buscemi, Jakob Cedergren, Lily Cole, Judi Dench, Eddie Izzard, Jude Law, John Leguizamo, David Oyelowo, Dianne Wiest

jonbo
2013-07-08
Talang framför kameran finns det utav, men det är ändå bara pretentiös skit som presenteras, inget nytt som blir sagt.
cpgrisen
2011-12-19
Jag gillade den men den är för kort vilket drar ner betyget. Stark trea dock.
Jockflake
2010-10-09
Vilken samling av skådisar alltså! Men konceptet klarade jag inte av, orkade faktiskt bara se ca en halvtimme. En 2'a blir det.
Feddan
2010-02-09
Tycker konceptet att låta skådespelarna prata rätt in i kameran igenom hela filmen funkar förvånansvärt bra. Jag hade aldrig tråkigt. Karaktärerna kommer verkligen fram och får utrymme. Väl genomfört filmexperiment.
blomigt
2010-02-09
Miss_cockroach: Vem av Judi Dench, Jude Law, Eddie Izzard och Steve Buscemi tycker du är sämst? Tacka vet jag lagårdsdörrar som Arnold Swarznegger, och Mel Gibbson, de är riktigt bra skådisar de
Miss_cockroach
2010-02-08
dåliga skådespelare, dock är trans karaktären i prick. att kompinera, nyskapande, realistikst, konstnärligt och förhöjt ingen bra ide. en bra tanke ett dåligt genomförande. många vände sig och vreds sig på filmfestivalens biostolar. vissa gick ut... jag gick inte ens på master class med sally potter för jag tyckte dne var så dålig. pratade med flera manusförfattare som komprimerade filmen i två ord: Jaha? Nej!
nathaliew
2010-02-08
sjukt bra, speciellt skådespelarinsatsen av judi dench.
deneb
2010-02-06
Ganska ojämn. Många väldigt bra skådisinsatser (Dench, Izzard m.fl.) men också några sämre. Gillar formen men har lite svårt för det orealistiska.
seven
2010-02-05
Enormt bra skådespelarinsatser! Det annorlunda formatet ger skådespelarna hela ansvaret att bära storyn framåt, och de lyckas bli levande på en gång bara genom ett par meningar. Jag gillar det! Det är tungt. Det enda som jag inte klarar av är den, i mina ögon, blödande rosa bakgrunden på Judi Dench. Hon gestaltar för övrigt ett ögonblick av riktigt verklig och levande övergång i känslor. Lily Cole är underbart söt, Steve Buscemis karaktär är den bästa och Diane West är varm rakt igenom.
Intro
2010-01-29
Lite tråkigt att jag ser Jude Law i en tråkig film inte vad jag hade förväntat mig .-.-