Rage of Honor

En japansk polis, Shiro, och hans partner Ray är i jakt efter ett gäng knarksmugglare och har nästlat sig in i deras organisation. De blir till slut förrådda och Ray mördas. Shiro tar då ensam upp kampen mot den sadistiske ledaren och följer efter honom till Singapore.

Originaltitel Rage of Honor
Regissör Gordon Hessler
Manus Walter Bennett, Robert Short
Genre 80-tal, Action
Skådespelare Shô Kosugi, Gerry Gibson, Robin Evans, Lewis Van Bergen

kanemura
2007-09-24
Betydligt bättre film än vad man kan vänta sig...klockren action med en väldigt välspelande skurk som ser sanslöst obehaglig ut på oljepråmen efter vattenfallsscenen
2007-08-23
Ett sanslöst ninjaraffel. Eldsprutande ninjor och ninjor med stora högafflar. Mycket hoppa å spring gör denna till en 80-tals favorit.
PeepingPablo
2007-04-20
Den har någon form av charm som jag att jag faktiskt inte kan sätta en etta! Gjord med gott humör och med många platt fallande dockor. Vattenfallsaction!
Bond26
2007-01-28
Charmig action film alla 80´s! Kosugis bästa film tillsammans med revenge of the ninja
kanemura
2005-07-11
Bra b-action med Sho "Tjosan" Kosugi. Boven Havlock skulle vara med i fler filmer tycker jag. Riktigt slemmig.
Partybwal
2005-07-02
Är detta den där han fångar kaffekoppen i luften, och har en kaststjärna i bältesspännet? Isåfall minns jag den med ett varmt hjärta. Antagligen sämre om man jämför dem idag, men fan vad den piskade skiten ur Karatekid på 80-talet... :) Karatekid var bra också, förstås... :) Revenge of the Ninja var dock coolast.
CinemaniaC
2004-10-10