1.7

Raiders of the Sun

Blodtörstiga fraktioner regerar den karga jorden. Det är det 21'a århundradet och en biologisk katastrof har förstört planeten. Här, i en värld där krut är mer värdefullt än guld, ett par hundra överlevande för den sista striden om makt och kontroll. Men bland dem reser sig en ny krigare, med avsikten att forma kommande eoner, en man som inte väjer för någonting för att uppnå sina syften och för vem mod är den enda råvaran.

Originaltitel Raiders of the Sun
Regissör Cirio H Santiago
Manus Frederick Bailey, Thomas McKelvey Cleaver
Genre 90-tal
Skådespelare Richard Norton, William Steis, Henry Strzalkowski, Nick Nicholson, Rick Dean, Joseph Zucchero, Blake Boyd, Lani Lobangco

dudson
2015-12-30
Nästan identisk med sin föregångare Wheels of fire då regissören använt Sanna scener och kulisser från föregående film. Denna är klart mycket segare men Richard Norton passar perfekt i hjälterollen.
menschenfeind
2010-08-29
Som en snyggare men tristare version av Santiagos äldre PA-klassiker Stryker. En del ganska schyssta actionscener även om de upprepas alldeles för mycket och trevlig musik som dock saknas på en hel del ställen där den skulle behövts.