2.2

Räkna med bråk

Skoputsaren Carl-Gustaf Grepeclou blir ensam arvtagare till slottsegendomen Grepeholm, till sina äldre släktingars förtret. Slottet är utrustat med lönngångar och andra finesser, och det ger Carl-Gustafs farbror Julius en idé till att lura arvingen.

Originaltitel Räkna med bråk
Regissör Rolf Husberg
Manus Bengt Linder
Genre Komedi, 50-tal
Skådespelare Carl-Gustaf Lindstedt, Arne Källerud, Sture Lagerwall, Hjördis Petterson, Birgitta Andersson, Bengt Brunskog, Elsa Ebbesen, Ragnar Arvedson, Torsten Lilliecrona

Nalleman
2018-07-16
En fin ensemble men det räcker tyvärr inte. Jag kan säga att många skratt blev det inte.
mammene
2015-11-21
Nja, lite för mycket snubbelhumor blev det här och inte ens Sture Lagerwall kunde väga upp det hela, han lät lite krystad. Hade man hållt igen lite på slapsticken så hade det gått bättre för själva historien var underhållande och det är något visst med de här gamla svartvita filmerna och dess aktörer.
NtoNW
2013-03-25
Trodde det återigen var en skolfilm med Alice Babs, men oj vad jag bedrog mig. Carl-Gustaf och Arne var säkert roliga på sitt sätt, men gav mig inget att minnas genom denna filmen. Fånigt, är ordet. Urfånigt, sa Bull. Kul dock med Sture Lagerwall som säkert aldrig hade spelat en sådan helkorkat roll. Något i filmen, säkert det goda humöret och Birgitta Anderssons dialekt, får mig trots allt att undvika lägsta betyget.
FabianBom
2010-10-06
Bra svensk komedi med Källerud och lindstedt. deras andra film tillsammans