2.9

Röjar-Ralf kraschar internet

Bråkstaken Ralf och hans kompis Vanilja von Sockertopp, båda två från videospelsvärlden, sätter allt på spel när de ger sig in i den outforskade, vidsträckta och spännande internetvärlden, som kanske eller kanske inte kommer överleva Ralfs röjande.

Originaltitel Ralph Breaks the Internet
Alternativ titel Wreck-It Ralph 2
Regissör Phil Johnston, Rich Moore
Manus Phil Johnston, Pamela Ribon
Genre Äventyr, Animerad, Familjefilm, Fantasy, Komedi, 2010-tal
Skådespelare John C Reilly (röst), Sarah Silverman (röst), Gal Gadot (röst), Taraji P Henson (röst), Jack McBrayer (röst), Jane Lynch (röst), Alan Tudyk (röst), Alfred Molina (röst), Ed O'Neill (röst), Sean Giambrone (röst), Flula Borg (röst), Timothy Simons (röst)

foppa99
2019-07-15
riktigt bra uppföljare
2019-06-30
För mycket produktplacering för min del. Man kan undra hur mycket företagen har betalat för att ha med sitt varumärke i filmen? Hur som helst filmen var långt ifrån lika bara som ettan, så en svag 3:a...
2019-06-26
Kanonrulle! Lika bra som ettan!
Hanness
2019-06-23
Härlig humor.
callusis
2019-02-18
Fööör låååååång.
karlmats
2019-02-13
Det är ju ingen lätt uppgift att komma efter det här originalet som är en av de absolut bästa animerade filmer jag sett. I början känner jag också att det här kommer att bli en ganska trött uppföljare som vill rida på vågen utan egna idéer och det gjorde mig lite orolig. Men sen kommer det igång, nya karaktärer introduceras och Vanellope får blomma ut ännu en gång och jag sitter där och småflinar i salongen tillsammans med alla 10-åringar. Man är kreativ kring hur Internet porträtteras och Gal Gadots Shank är ett välkommet tillskott till den här världen. Inget banbrytande som första filmen, men en kul åktur och 3an får väl ändå anses vara ganska stark i slutändan.
dafreakish
2019-02-10
Utmärkt uppföljare på en charmig första film. Som vanligt när det kommer till uppföljare så har man dragit allt ett varv längre och dunkat på med mer och mer. Men det görs med substans och hjärta och blir aldrig framrusat eller förhastat. Att filmen dessutom innehåller så mycket popkulturella referenser att man storknar gör en filmnörd som mig ännu gladare. Stark fyra.
myslas
2019-02-04
Det finns delar som är väldigt roliga, främst i mitten av filmen när man gör lite parodi på Disneys egna karaktärer. Det blir också några rätt trötta skämt så upp till förra filmens nivå är det en bit. Lite väl lång dessutom.
WillyV
2019-02-04
Stark tvåa, svag trea. Helt okej, men sämre än ettan.
DIProgan
2019-02-01
Duger att slökolla på men inte mer.