2.6

Rambo 5: Last Blood

Rambo beger sig till Mexiko för att rädda en väns dotter som har kidnappats av den mexikanska kartellen.

Originaltitel Rambo 5: Last Blood
Alternativ titel Rambo V
Regissör Adrian Grunberg
Manus Matthew Cirulnick, Sylvester Stallone
Genre Äventyr, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Paz Vega, Adriana Barraza, Yvette Monreal, Sergio Peris-Mencheta, Óscar Jaenada, Joaquín Cosio, Marco de la O, Louis Mandylor, Jessica Madsen, Sheila Shah, Nick Wittman, Díana Bermudez, Manuel Uriza

gustaw
2020-01-20
Jag hade inte tråkigt under filmen men när den slutade då insåg jag direkt att jag är besviken. Den kan man dela i 2 delar. 1:a= Rambo får på käften 2:a= alla får på käften av Rambo o dör utan ens att se honom :)
Golazo
2020-01-11
Besviken. Hade hoppats på bättre då första är en av historiens bästa. Andra och fjärde filmen är också mycket bra. Miljön känns inte Rambo och h_____e vad rå - precis som dagens samhälle tycks ha blivit. För enkel. En del coola scener dock. IMDB ger den 6.0. Jag ger den svag 3 av 5. Nu ska jag se 4:an, äta chilinötter och dricka läsk.
psyche_delic
2020-01-10
Slöseri. Alla Rambofilmer efterförsta har ju varit lite dumma men har ändå haft någon charm. Denna försöker lite halvhjärtat på ett par ställen, men mest känns det som att de inte ens har brytt sig. De har ju också alltid varit ganska (sunkiga politiskt efter första), men det här var lite väl baserat på Trump-retorik.
BlueRay70
2020-01-04
Hade inga höga förväntningar men den är faktiskt inte alls dålig. Det är samma anamma i John Rambo även om musklerna är en aningen senigare. 4 av 5!
araka
2019-12-25
Klar trea, mycket tack vare sista 15 minuterna.
larsen1976
2019-12-16
En värdig avslutning!
amam
2019-12-09
Äh, vet inte riktigt. En B-film som vill mer men har inte manus, regi eller mage att nå den nivån.
Snabel-A
2019-10-17
Klart underhållande, men John Rambo börjar bli gammal nu. Första halvan är lite yxig, men i andra halvlek gör Rambo det han gör bäst ''kill'em all''
ulpe01
2019-10-02
Jag är väl egentligen ingen Rambotyp, men jag uppskattar en hårdkokt actionhjälte emellanåt. Tyvärr blev det här inte mycket mer än ett rätt krystat sista(?) kapitel i Ramboserien, och sista akten kändes stressad. Inte den emotionella käftsmäll jag tror de inblandade försökt ge oss, och jag tvivlar på att jag kommer ihåg det här speciellt länge.
deswhip
2019-09-27
Jag är hemskt ledsen men jag tyckte inte det här var så bra... Och jag som verkligen älskar Rambo! Det är storyn som inte är bra, den är skriven utan stil och utan fantasi. Rambo själv är inte heller helt klockren som i fyran, han ser för prydlig ut på ett lite ocoolt sätt, lite för många skönhetsoperationer kanske Stallone... Skurkkaraktärerna också, de är så onödigt endimensionella, allihop är bara jätteelaka och genomusla. Och Gud förbjude om någon av dem skulle kunna vara lite smart, farlig eller duktig på något sätt, nej nej, det vore att komplicera filmen i onödan verkar Stallone tycka. Det har alltid varit lite åt det hållet i alla Rambofilmer förutom ettan men jag tycker att det på grund av sammanhanget funkade då. Den här gången är det värre än tidigare, det passar inte i sammanhanget och det blir bara B-aktigt. Jag ger Stallone hela skulden för filmen, tycker liksom det är hans ansvar att förvalta arvet Rambo. Jag tror inte Stallone förstår vilken guldklimp Rambo är i filmhistorien eftersom han har sjabblat bort sista filmen på det här sättet. Mitt liv blev iallafall en anings sämre med den här filmen. Tack så hemskt j*vla mycket Stallone!