2.6

Rambo: Last Blood

Nästan fyra årtionden efter att han för första gången drog ut i strid måste John Rambo konfrontera sitt förflutna och hämnas i ett sista uppdrag. "Rambo: Last Blood" markerar det sista kapitlet i denna legendariska serie.

Originaltitel Rambo: Last Blood
Alternativ titel Rambo V
Regissör Adrian Grunberg
Manus Matthew Cirulnick, Sylvester Stallone
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Paz Vega, Adriana Barraza, Yvette Monreal, Sergio Peris-Mencheta, Óscar Jaenada, Joaquín Cosio, Marco de la O, Louis Mandylor, Jessica Madsen, Sheila Shah, Nick Wittman, Díana Bermudez, Manuel Uriza

dudson
2020-07-27
Ja Slys troligen sista Rambo rulle. Att karln inte gjorde en på 90-talet är fan ett mysterium/?/ Men nu är vi i nådens år 2020. Tycker verkligen denna version är mer/än godkänd, då Mr Rambo fixat biffen med bravur. Älskar tanken att han går old-school-Vietnam era med defensivt försvar med fällor/liknande. Intressant ur ett psykologiskt perspektiv där, då föregående Rambo-filmer var offensiva"" Utan här Let the shit come 2-U and kill It!!
HerrNenne
2020-07-27
En mörk taken blir till världens mest lägliga klimax, som dom verkar köra i fast forward för jäklar vad fort det går. Det enda av värde är montaget i slutet. Det här känns inte som Rambo.
finkan
2020-07-25
Värdigt avslut på Rambo -serien.
100tonvalspäck
2020-07-15
Sämsta filmen i serien i mitt tycke. 90% av filmen hade gjort sig bättre som en sammanfattning via voice over, för det finns en bra action-kortfilm på 10 minuter dold i massvis av onödig misär och dumma val. Det som störde mig mest var dock hur okarakteristiskt Rambo betedde sig. John Rambo från de första filmerna hade aldrig gjort de dumma val den här karaktären gjorde.
Anaythea
2020-07-06
30 minuter av rambo och 1h 10m jag aldrig får tillbaka.
Anaythea
2020-07-06
Om man har ett bra koncept i de tre första filmerna, varför vill man förstöra genom att göra den lika utvattnad och meningslös som vilken dussinproducerad action/drama-rulle som helst? Vad som gjorde Rambo speciellt var att den serien /inte/ kändes dussinproducerad.
Spook
2020-04-11
förvånande bra. hade betydligt lägre förväntningar om denna. kändes lite som man on fire med Denzel.
Noseman2005
2020-04-11
Som vålds-/actionfilm håller den måttet med råge, men storyn är - till skillnad från förra filmen - helt ointressant. En svagt motiverad och dåligt skriven revengeflick? Vafan är det för slut på berättelsen om John Rambo? Svag trea, även om minneskavalkaden på slutet var fin. (5/10)
Djason
2020-03-12
Värdigt avslut där finalen är en rå liten historia som riktigt sätter sig i magtrakten på en. Egentligen har väl aldrig Rambo varit en favorit för mig men de sista två filmerna har varit riktigt råa men ändå klart sevärda.
Djason
2020-03-12