2.4

Rambo: First Blood II

När den amerikanska militären får veta att soldater som saknas sen Vietnamkriget förmodligen fortfarande lever men är tillfångatagna, sänder överste Trautman dit vietnamveteranen John Rambo för att rädda dem.

Originaltitel Rambo: First Blood Part II
Regissör George P Cosmatos
Manus Sylvester Stallone, James Cameron
Genre Action, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Richard Crenna, Steven Berkoff, Martin Kove, Charles Napier, Julia Nickson, George Cheung, Dana Lee

sodomiten
2020-09-03
Mycket konstig film. Varför dra igång ett militärt uppdrag utan mål?
HerrNenne
2020-02-08
Det här är inte en speciellt bra film egentligen, men den har mycket som talar för den. Rakt på sak, fina miljöer, arketypen av amerikansk actionhjälte.. Det blir ju underhållande, även om det inte alltid är menat att man ska skratta.
haajen
2020-01-11
Så jäkla korkad men också rätt underbar, massa helikoptrar och explosioner, hjärndöd underhållning när den är som bäst!
Starkbröl
2018-08-03
Älskar tropen "kastkniv i bröstet = omedelbar död". Första filmen hade något att säga, här är det bara dumt kötta-kötta. Riktig skit.
Stan
2018-07-10
höjning från 2a till 4a. vilket tempo, vilken kung
Count_Duckula
2017-04-14
Den är faktiskt bra. Spänning med högt underhållningsvärde nästan hela filmen igenom. Nästan.
Rele
2016-12-28
En spännande action. First Blood Rambo ettan var bättre. Jag gav en trea redan flera år sedan och har trean kvar.

2016-10-15
Bra manus og musikk. Stabile skådisar.
Namellak
2014-12-13
Det är för lite inzoomningar på inoljade biceps i nutida actionfilmer förresten.
Namellak
2014-12-13
Håller med CinemaniaC och Mr_v. Jerry Goldsmiths instrumentala filmmusik är det enda som är bra och den fascistiska vurmen för styrka och övermänniskan ger en klump i halsen och en besk eftersmak på var och en med ett samvete.