2.1

Rambo III

Överste Trautman vill ha med Rambo till ett utbildningsläger i Afghanistan, men han vägrar. Rambo ändrar sig dock när han senare får veta att översten blivit tillfångatagen.

Originaltitel Rambo III
Regissör Peter MacDonald
Manus Sylvester Stallone, Sheldon Lettich
Genre Action, Krig, 80-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Richard Crenna, Marc de Jonge, Kurtwood Smith, Spiros Focas, Sasson Gabai, Marcus Gilbert, Doudi Shoua, Randy Raney, Alon Aboutboul, Joseph Shiloach

karasu
2022-11-19
Action som genre är död. CGI tog bort all spänning och modern action saknar närvaro. Återbesökte Rambo III som en del i att låta sonen uppleva filmer jag själv växte upp med. Absolut att storyn är trams och allt det där men det är också inte varför man år 2022 väljer att se filmen, tvivlar på att det var anledningen 1988. Men det man är här för levererar filmen rejält utav. Barbröstat skjutande till bakgrunder av brinnande bensinmoln. Såhär i en era då CGI används till den grad att skådespelarna knappt behöver kliva ur sängen är det otroligt glädjande att se Stallone hänga från sidan av en häst i slow motion. Närvaron och intensiteten i scenerna får en att engagera sig trots att filmen är tämligen hjärndöd. Har tidigare haft den på en 2’a men numera upp ett snäpp. Allt var kanske inte bättre förr men nog banne mig var action-genren av den äldre skolan det!
Gyllenbock
2021-10-11
Tyvärr men det här håller inte. Det enda intressanta med filmen är att då filmen gjordes var kommunisterna den stora fienden, mujaheddin sågs som kompisar. Idag är läget lite annorlunda. Rambos hår får godkänt, tänk att ha ett sådan frisyr, vore inte dumt.
100tonvalspäck
2020-07-14
En story som berör och bra action.
haajen
2020-01-28
Det är ju naturligtvis dåligt men fan om det inte är rätt härligt ändå, idiotisk handling och en massa explosioner.
Count_Duckula
2020-10-13
Det är Rambo, så det är ju per automatik bra. Men i förhållande till de andra filmerna något begränsad i sitt utförande.
karlmats
2017-10-13
Det här var ganska mycket en standardrulle från 80-talet. Filmmässigt var det ganska kasst men om man förväntar sig mer än så här av en film som Rambo III är man nog lite dum i huvudet trots allt. Det är ju aktivt dåligt, men det saknas charm och det känns lite autopilot över det här. Lite spännande att han hjälper talibanerna är det ju, men mest på papperet, i filmen pratar folk engelska och är ganska svartvita som karaktärer. Med tanke på att det var gamla Klåddan-kändisen Sheldon Lettich som skrivit manuset hade jag nog ändå försiktigt hoppats på lite mer snärtig dialog. En väldigt stabil 2a.

2016-12-26
Klart dårligste filmen i serien.
2014-11-03
Tyvärr blir det bara sämre och sämre, och fjantigare och fjantigare. Synd att en så bra första del i en filmserie kan devalveras till något så trivialt som detta. Som liten kille älskade jag dock detta.
nestle
2014-05-30
Haha är väl inte alls värd en 3a egentligen men tycker Rambo är en skön karaktär och filmen underhåller ändå till en viss grad. Svag 3a.
LacombeLucien
2014-04-21