2.1

Rambo III

Överste Trautman vill ha med Rambo till ett utbildningsläger i Afghanistan, men han vägrar. Rambo ändrar sig dock när han senare får veta att översten blivit tillfångatagen.

Originaltitel Rambo III
Regissör Peter MacDonald
Manus Sylvester Stallone, Sheldon Lettich
Genre Krig, Action, 80-tal
Skådespelare Kurtwood Smith, Sylvester Stallone, Richard Crenna, Marc de Jonge, Marcus Gilbert

2017-10-18
karlmats
2017-10-13
Det här var ganska mycket en standardrulle från 80-talet. Filmmässigt var det ganska kasst men om man förväntar sig mer än så här av en film som Rambo III är man nog lite dum i huvudet trots allt. Det är ju aktivt dåligt, men det saknas charm och det känns lite autopilot över det här. Lite spännande att han hjälper talibanerna är det ju, men mest på papperet, i filmen pratar folk engelska och är ganska svartvita som karaktärer. Med tanke på att det var gamla Klåddan-kändisen Sheldon Lettich som skrivit manuset hade jag nog ändå försiktigt hoppats på lite mer snärtig dialog. En väldigt stabil 2a.
Sarakin76
2016-12-26
Klart dårligste filmen i serien.
2014-11-03
Tyvärr blir det bara sämre och sämre, och fjantigare och fjantigare. Synd att en så bra första del i en filmserie kan devalveras till något så trivialt som detta. Som liten kille älskade jag dock detta.
nestle
2014-05-30
Haha är väl inte alls värd en 3a egentligen men tycker Rambo är en skön karaktär och filmen underhåller ändå till en viss grad. Svag 3a.
LacombeLucien
2014-04-21
Piss.
ergopliroforia
2014-03-02
Mer hjärndött än så här kan det inte bli.
deCarnac
2014-01-18
Det är här i trean som Rambos frisyr når sin absoluta höjdpunkt vad gäller pudelfluffighet ;-D
LTT86
2013-08-21
Jag kan säga att jag tycker att den tredje är den sämste av alla Rambo filmerna jag har sett.
johnaleks
2013-07-11
saknar allt av 2:ans korkade charm och 1:ans brutala tydlighet, allt som finns kvar är människor som mejas ned och sprängs i luften om vartannat