2.3

Rampage: Big Meets Bigger

Primatologen Davis Okoye håller människor på avstånd, men formar en speciell vänskap med den intelligenta gorillan George. Ett vetenskapligt projekt går snett och förvandlar den snälla apan till ett galet monster. Och det finns fler. När USA är i fara, försöker Okoye hitta ett botemedel och förhindra en global katastrof.

Originaltitel Rampage
Regissör Brad Peyton
Manus Ryan Engle, Carlton Cuse, Ryan J Condal, Adam Sztykiel
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Dwayne Johnson, Naomie Harris, Malin Åkerman, Jeffrey Dean Morgan, Jake Lacy, Joe Manganiello, Marley Shelton, PJ Byrne, Demetrius Grosse, Jack Quaid, Breanne Hill, Matt Gerald, Will Yun Lee, Urijah Faber, Bruce Blackshear, Jason Liles

2019-08-10
Som vilken Asylum-film som helst, fast med bättre regi, vassare repliker och mer karismatiska skådisar. Men när det kommer till manus och specialeffekter så är det definitivt Asylum-klass. (5+/15)
TheHorrorfan
2019-06-16
Helt okej pang-pang action. Lättsamt. Svag 3:a.
dafreakish
2019-03-23
Fascinerande uselt med Johnson, Harris och en gorilla. Det här är en sådan där film där story och dialog är så värdelös att den blir rolig vilket man sällan ser nu för tiden. Bad guysen är så ruttet skrivna, Åkerman borde skämmas för sin tolkning, att man undrar hur manuset ens blev till. "Kom igen grabbar, skriv det dummaste ni kan komma på! Klara? Bra. Nu börjar vi filma!".
Tatty
2019-03-21
Väldigt spännande och så inne i filmen att man håller eller tappar andan för all spänning som händer hela tiden! Gillar det skarpt och skådespelarna som är med i filmen! Dwayne Johnson var väldigt bra i filmen! Filmen har humor med som fick mig att le och skratta till.
Teodor
2019-03-15
Trots allt helt ok underhållning.
2019-03-03
När det gäller filmer som detta där fokus ligger på spektakulära och "over the top"-action så älskar jag alltid filmens första 30 minuter. Det är då grunden läggs i ett behagligt tempo där skådespelarna faktiskt får utrymme att agera och dialogen får ta plats. Efter denna halvtimme drar galenskapen igång och det blir bara skräp a la Transformers. Jag vägrar dock ge upp och hoppas alltid att jag ska bli positiv överraskad efter de inledande 30 minuterna. Tyvärr dock inte denna gången heller.
Sovande_mannen
2019-02-23
Varför heter den rampage? Och varför lägga ner massor med pengar och resurser på en så dålig film.
Miamia
2019-02-20
Såg bara andra halvan, men det räckte för att sätta betyget.
deswhip
2019-02-20
Monsterna är välgjorda måste jag säga men bristen på realism gör att filmen snarast får räknas som spännande action i kategorin barnfilm.
BarryHero
2019-02-16
Fina och välgjorda effekter. Tyvärr är det nästan allt filmen har att erbjuda. Dessutom såg jag alla dem redan i trailern... Nästan slöseri på tid att se denna film. Se trailern för de häftiga scenerna. Strunta i själva filmen som inte tillför värst mycket mer än en tunn story.