2.3

Rampage: Big Meets Bigger

Primatologen Davis Okoye håller människor på avstånd, men formar en speciell vänskap med den intelligenta gorillan George. Ett vetenskapligt projekt går snett och förvandlar den snälla apan till ett galet monster. Och det finns fler. När USA är i fara, försöker Okoye hitta ett botemedel och förhindra en global katastrof.

Originaltitel Rampage
Regissör Brad Peyton
Manus Ryan Engle, Carlton Cuse, Ryan J Condal, Adam Sztykiel
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Dwayne Johnson, Naomie Harris, Malin Åkerman, Jeffrey Dean Morgan, Jake Lacy, Joe Manganiello, Marley Shelton, PJ Byrne, Demetrius Grosse, Jack Quaid, Breanne Hill, Matt Gerald, Will Yun Lee, Urijah Faber, Bruce Blackshear, Jason Liles

YogiJogg
2020-03-06
Bara bra för att jag spelade spelet som liten :) https://www.youtube.com/watch?v=jZjhGS3v6T0
2020-02-21
Om man gillar genren är detta en riktigt bra film med massor med bra action och effekter.
2019-08-10
Som vilken Asylum-film som helst, fast med bättre regi, vassare repliker och mer karismatiska skådisar. Men när det kommer till manus och specialeffekter så är det definitivt Asylum-klass. (5+/15)
TheHorrorfan
2019-06-16
Helt okej pang-pang action. Lättsamt. Svag 3:a.
dafreakish
2019-03-23
Fascinerande uselt med Johnson, Harris och en gorilla. Det här är en sådan där film där story och dialog är så värdelös att den blir rolig vilket man sällan ser nu för tiden. Bad guysen är så ruttet skrivna, Åkerman borde skämmas för sin tolkning, att man undrar hur manuset ens blev till. "Kom igen grabbar, skriv det dummaste ni kan komma på! Klara? Bra. Nu börjar vi filma!".