2.5

Rampart

Polisveteranen Dave Brown kämpar både för att ta hand om sin familj, och för sin egen överlevnad.

Originaltitel Rampart
Regissör Oren Moverman
Manus Oren Moverman, James Ellroy
Genre Action, Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Steve Buscemi, Sigourney Weaver, Robin Wright, Ben Foster, Anne Heche, Ice Cube, Brie Larson, Cynthia Nixon, Jon Foster, Jon Bernthal, Ned Beatty, Stella Schnabel, Audra McDonald

2015-11-17
Så jävla dålig. Massa bra skådisar och så men karaktärer, relationer och allt är bara konstigt och oengagerande. Inte helt usel egentligen, men inte alls bra!
KyLLo
2015-10-23
Filmer om poliser med liknande filmning brukar innehålla fånig humor i överflöd. Det här är tvärtom en allvarlig och betungande historia om en egocentrisk polis som inte inser att han behandlar folk i sin närhet riktigt illa.
2015-08-22
Påminner lite grand om Den korrumperade snuten, fast ohyggligt mycket sämre. Faktum är att filmen knappt har ett enda rätt (även om det inte finns någon anledning att klaga på skådespelet, trots att det inte direkt är något att jubla över). En hutlöst seg och ointressant film med världshistoriens mest störande och pretentiösa foto. Pajas! (3+/15)
dudson
2015-07-27
Tycker inte storyn var direkt trovärdig. Fast filmen passar Woody perfekt. Som den macho snubben han är, agera kan Karl jävligt bra åxå! 2+
DIProgan
2014-11-20
Ska va något stiliserat porträtt och visst spelas det bra men det räcker inte på långa vägar. Filmen lyfter aldrig utan fastnar i något tråkigt hipster land.
arruba
2014-10-21
Woody glänser, som vanligt nu förttiden. Temat är intressant men det är så tråkigt utfört, väldigt synd. För denna hade kunnat vara bättre.
YouAreNrIchi
2014-05-08
Rörig och ganska tråkig. Många scener hade kunnat klippas, men den är bra i slutet och harrelson spelar skitbra iaf.
Gigi1943
2013-11-09
Har svårt att förstå att TV-tablåns redaktör tycker denna är värd ++++, jag tyckte den var rörig och löjlig, näst intill värdelös. Men nu har jag sett dne i alla fall och kan lägga den i glömskans fack.
annihilat0r
2013-09-27
"Rampart" är en gravallvarligt mörk berättelse om en polis som hamnat ytterst snett i livet – på alla fronter. Woody Harrelson spelar den där polisen, och visar faktiskt prov på verkligt relevant skådespeleri. Jag tycker att denna film är oroväckande underskattad. Regin är nytänkande, berättelsen helsjuk och känslan fasansfull – borde det inte räcka längre? Mycket märkligt. Nåväl, i min bok charmerar denna film nästan till sig ett ännu högre betyg.
Ima_Tree
2013-08-08
Jag blir förvånad över alla negativa kommentarer och betyg på den här. Välgjord och nattsvart downward spiral-drama med bra skådisensemble och en riktigt bra Harrelson. Nästan lite för mörkt bara.