2.4

Rancid

En gång i tiden var John Hayson en mycket lovande författare. Men nu lever han på ett skrivjobb här och ett där. En personlig tragedi har gjort att han tappat hoppet om världen, jobbet och han lever nu sitt liv i limbo. Mitt i sin existentiella kris går han på sin klassträff och träffar tre av sina gamla vänner, som han egentligen försökt att glömma. Han träffar också sin gamla kärlek och försöker råda bot på gamla misstag som han gjort, för att kanske hitta rätt väg i livet för framtiden. Men livet har andra planer för honom, och han inser att det ibland är bäst att inte rota i gammal historia. Nu måste han välja mellan att ge sig hän åt sina mörkaste begär eller att låta tron på sig själv styra framtiden.

Originaltitel Rancid
Regissör Jack Ersgard
Manus Jack Ersgard, Jesper Ersgård, Patrik Ersgård
Genre Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Matthew Settle, Fay Masterson, Jennifer Jostyn, Currie Graham, Siena Goines, Patrik Ersgård, Michael Wiseman, Pernilla August, Ola Rapace, Jarmo Mäkinen

picklessmulan
2017-02-23
En sevärd Thriller med mycket svenskt. Bra skådespel av svenskarna och mycket bra tvister i handlingen.
Gigi1943
2015-02-11
Den var ok utan att sticka ut men jag tyckte nog att det var en del tråkiga typer speciellt figuren "Monika" vem det nu var.
2014-11-16
Detta gillade jag för trots brister i scenografi och vissa skådisars kompetens så är det ett härligt användande av kameran och regi. Matthew Settle i huvudrollen imponerar också. Han kommer nog ha en bra karriär då han både pratar och rör sig som Tom Cruise och dessutom ser ut som en blandning av Cruise och Eric Bana. Precis vad Hollywood vill ha.
kaj08
2010-10-30
Ganska så tuff film för att vara svenskgjord. En del skådisar är lite stela av sig, så de kanske borde ha lyckats hitta några amerikaner istället för stela svenskar. Annars snyggt filmad och händelserik, om ändå lite för många svängningar och intriger. Klart sevärd och betyget hamnar på en medel 3-a.
Martin_Sj
2010-05-03
Bra och snygg thriller.
Alu369
2009-12-17
A complete waste of time...
FilmGuden
2009-06-05
Inget direkt mästerverk, men tycker personligen Patrik Ersgård är urrolig och skön som den tuffa polisen.
Kurosawafan
2009-05-26
OK, minns inte jättemycke
Totenkopf
2008-11-04
Skulle hellre vilja att han gjorde en besökarna 2.
CaAT
2008-08-05
Jag gillar film nior helt enkelt.