2.4

Rapid Fire

En ung konststuderande blir vittne till en maffiauppgörelse och polisen övertalarhonom att vittna mot löfte om ny identitet, vilken sedan avslöjas och leder till fortsatta maffiagrymheter.

Originaltitel Rapid Fire
Alternativ titel Obeväpnad och extremt farlig
Regissör Dwight H Little
Manus Cindy Cirile, Alan B McElroy
Genre Drama, Action, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Powers Boothe, Brandon Lee, Nick Mancuso, Raymond J Barry, Kate Hodge, Tzi Ma, Tony Longo

Solidus
2018-05-01
Ok action, men filmen lyckas inte sticka ut med sin kampsport och i slutändan känns som att detta är en sådan film som klassificeras som söndagsaction: enkelt utfört och snabbt bortglömd. Godkänd.
2017-10-28
RobinsTaste
2015-05-14
I början balanserar den mellan en tvåa och en trea, men sen blir den Epic, så den landar på en trea. Grymma fighter!
2014-01-30
Mycket underhållande våldsklassiker från tonåren. Alla klyshor finns på plats i rökiga Chicagomiljöer där så många tuffa rullar spelats in. Högt tempo, fighting, oneliners, massa skjutande och en kärleksscen till en smörig ballad - allt faller på plats och nostalgin är total.
dudson
2013-11-09
Brandon Lee är ingen favorit då han har utstrålning som en sten. men Powers Booth är en härlig karaktär! och filmens skurk Mr Serano var underhållande elak. annars är det rutin action enligt mall. stackars kines som blir både grillad&överkörd av ett tåg haahaaa" Life s a bitch!
Maxter
2012-01-23
Överlag en riktigt härlig action-rulle.
FabianBom
2010-11-09
90-tals klassiker
menschenfeind
2010-07-09
Skurkens dödsscen är lite fin, annars är filmen rätt actionfattig.
FilmGuden
2010-05-12
En hyggligt underhållande, men väldigt lättviktig action.
the-godfather
2009-08-23
kommer ihåg att jag såg denna för några år sedan och jag kommer ihåg att den sög så mitt betyg blir en stark etta. punkt och slut.