3.5

Rapport till himlen

Victor är nära att drunkna och hans hjärta stannar under några minuter. Efter olyckan kan han se döda människor. Han ser en tjej, Anna, på hennes egen begravning. Hon har blivit mördad och fler unga kvinnor har dött. Om man har blivit mördad måste man veta namnet på sin mördare för att komma in i himlen. Victor bestämmer sig för att hjälpa Anna och de andra att finna sin mördare.

Originaltitel Rapport till himlen
Regissör Ulf Malmros
Manus Ulf Malmros
Genre Drama, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Johan Widerberg, Lina Englund, Kjell Bergqvist, Stellan Skarsgård, Vanna Rosenberg, Marika Lagercrantz, Thomas Hellberg, Simon Norrthon, Malou Bergman, Lars Green, Gert Fylking, Elin Klinga, Yvonne Lombard, Kalle Westerdahl, Robert Gustafsson, P G Hylén, Ivan Öhlin, Liv Alsterlund, Thorsten Flinck, Lena T Hansson, Per Graffman

2018-01-06
Tja, funkar, men skulle knappast kalla den för en klassiker....
2016-11-12
Den här miniserien är otroligt förutsägbar. I övrigt finns det dock inte mycket att klaga på. Svag 5:a.
MeMyselfAndI
2015-07-06
Den här miniserien är verkligen märklig. Det var så mycket jag inte ens förstod varför de hade med som var jätteskumt. Ändå fin på nåt sätt.
2015-01-09
En annorlunda och väldigt sevärd miniserie som gjorde stort intryck på mig när jag första gången såg den i mina yngre tonår. När jag såg om den för två år sedan så blev jag väldigt förvånad över hur mycket jag tyckte om den än idag. Väldigt originellt och en höjdpunkt inom svensk TV.
Hitschmidt
2014-09-11
skumt, mycket skumt. Jag gillar det!
ViolaIngeborg
2014-06-19
Hade hört gott om den, ångrar att jag la 4 timmar på den. Den har inte åldrats med värdighet tyvärr.
larsen1976
2014-06-03
Tyvarr Uffe, denna lever inte upp till ditt goda rykte. Detta ar dessvarre bland det samsta du gjort. Filmen vill florta med 50/talet och har manga gamla bilar, men samtdiigtg skymtar aven mobiltelefoner och 90/talets telefonkiosker...
AlbinWesley
2014-04-06
Besynnerlig Twin Peaks-version för typ barn. Jag gillar tonen även om den pendlar lite. Serien innehåller både briljans och smärre katastrofer, verkligen ytterligheter. Det finns något slags anspråk som aldrig riktigt levs upp till, vilket är synd, för det hade kunnat vara enormt bra om det fanns lite mer botten, tonen var jämnare och vissa dåliga skådespelare skött sitt jobb bättre. Ändock på det stora hela fyra trivsamma timmar.
2014-01-12
En rätt så misslyckad kombination av romantiskt ungdomsäventyr och Twin Peaks. Har definitivt sina höjdpunkter, men som helhet funkar det inte riktigt. (6+/15)

2013-02-01
Lite udda och inte speciellt bra.