3.4

Rare Exports Inc.

Kunskapen ärvs från far till son, generation efter generation. Chansen att fånga en är så liten att man bara får en chans i livet. Informationsfilm från Rare Exports Inc. om hur man spårar, fångar och uppfostrar en riktig jultomte.

Originaltitel Rare Exports Inc.
Regissör Jalmari Helander
Manus Jalmari Helander, Juuso Helander
Genre Kortfilm, Komedi, Action, 2000-tal
Skådespelare Otso Tarkela, Tommi Korpela, Jorma Tommila, Tazu Ovaska, Jonathan Hutchings (röst)

Kortfilm
2017-12-22
Proffsig musik åtminstone. Annars ingenting att hänga i julgranen. Dålig story, för mycket berättarröst och dåligt ljus.
idaho1981
2017-01-03
Hehe, det här är humor i min smak. Snyggt foto och kul historia.
niin
2014-05-25
lolzor
OffTheGround
2013-12-28
Kul grej.
ThePatient
2012-04-15
Alldeles för många kukbilder.
cassiopeia
2011-12-04
Nästan så att den här är bättre än långfilmsversionen. verkar vagt bekant, måste ha sett den tidigare. Suverän idé.
Lokpest
2010-11-25
Måste se långfilmen snart!
CultOfZenith
2010-11-25
Störtskön idé och stämningsfull upptakt. Hade vunnit på att ha en mer rovdjurslik och utmärglad tomte (som i långfilmen).
Grillo
2010-08-26
Riktigt stämningsfull, skrämmande och rolig. Det bästa är dock om man inte vet vad den handlar om under de första minuterna.
Afflicter
2010-06-29
Välgjord, vacker och underbart svart humor. Den här versionen av jultomtens ursprung kan inte komma från något annat land än Finland.