2.5

Rat Race - sk(r)attjakten

En excentrisk miljonär samlar ihop ett gäng människor på sitt hotell i Las Vegas och förkunnar att de ska få tävla om två miljoner dollar som han låst in i en förvaringsbox i Silver City, New Mexico. Den som hinner dit först vinner pengarna. Utöver det är den enda regeln är att det inte finns några regler. Under tiden låter han andra miljonärer satsa pengar på vem av tävlingsdeltagarna de tror kommer att vinna.

Originaltitel Rat Race
Regissör Jerry Zucker
Manus Andy Breckman
Genre Komedi, Roadmovie, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Cuba Gooding Jr, Rowan Atkinson, John Cleese, Breckin Meyer, Amy Smart, Whoopi Goldberg, Lanei Chapman, Seth Green, Vince Vieluf, Jon Lovitz, Kathy Najimy, Brody Smith, Jillian Marie, Wayne Knight, Dave Thomas, Brandy Ledford, Paul Rodriguez, Kathy Bates

päronanton
2020-01-31
Denna filmen är hel galen! Men jag gillar den!
2017-10-18
Jompalompier
2017-06-16
Näe, på tok för billiga (försök till) "skämt". Rolig idé men satan vad kass film. Såg en timme innan jag stängde av. Den timmen får jag aldrig tillbaka.
Tutan
2017-02-08
Många skratt och händelserik!
2016-10-17
Tokrolig och fartfylld komedi med bra skådespelare.
2014-10-24
En film som jag tycker är underbart kul. Jag blir otroligt underhållen varje gång jag ser den. Många roliga och duktiga komiker är med här i denna filmen. Första gången som två afroamerikanska Oscarsvinnande skådisar var med i samma film.
yrkeschaufföre
2014-09-22
Okej, jag försökte verkligen se förbi allt jag ogillar med den här men, nä den är inte kul. En svag, svag tvåa för att det ändå är småroligt vid några tillfällen.
TheHorrorfan
2014-08-29
Så flippat, men ändå så kul.
justcelsius
2013-12-27
ja, man får verkligen leta efter skratten i den här filmen; dom är både få och lågmälta.
LTT86
2013-08-20
Oh my god! Jag hatar den här filmen så himla mycket.