2.4

Rated X

Detta är den verklighetsbaserade och gripande historien om bröderna Artie och Jim Mitchell som nådde rikedom och ryktbarhet inom vuxenfilmsbranchen under 70-talet. Men med framgången följde ett liv med sex, droger och mord som till sist blev brödernas fall.

Originaltitel Rated X
Regissör Emilio Estevez
Manus Norman Snider, Anne Meredith, David Hollander
Genre Drama, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Emilio Estevez, Charlie Sheen, Nicole de Boer, Rafer Weigel, Tracy Hutson, Megan Ward, Terry O'Quinn, Danielle Brett, Deborah Grover

JonteW
2015-10-27
En okej skildring av Mitchell-bröderna. Den skippar dock en hel del detaljer vilket gör att mycket av karaktärsmotiven känns obegripliga.
Korben_Dallas
2013-08-18
Charlie Sheen är en stjärna på att spela Kapten svin. Eller så är han bara sig själv. Oavsett så är Emilio Estevez film en skit häftig resa igenom kokain bröderna Mitchells liv.
Dele
2013-07-10
Upplägget är inte direkt originellt, och de sista 10 minuterna tappar man det berättande och fokus som dittills präglat, och hållt filmen på rätt spår. Men; överlag så tycker jag att det här mestadels är en välkomponerad historia som bjuder på en någorlunda trovärdig händelseutveckling, och som faktiskt fångar en som tittare. Att få ge en (svag) 4 i betyg till något med Charlie Sheen i en framträdande roll hör minsann inte till vanligheterna!

2012-10-19
Fungerar att se i brist på annat. Annars duger den inte. Ganska blek.
AddeColciago
2012-04-02
Estevez är en skicklig filmskapare, men med den här filmen visar han inget av det. Egentligen bara intressant om man jämför med Charlie Sheens totala dekadens, som på något sätt känns likartad med hans karaktär i den här filmen. Därför blir scenen när Emilio stolt proklamerar: ""this is my brother" medan Charlie drar en lina, tragikomisk.
lekke
2009-11-18
Konventionell, men ändå milt underhållande. Men hellre rekommenderar jag "Larry Flynt - Skandalernas man".
jahaaa
2009-10-16
den var bra
Björktorp
2009-07-09
Estevez och Sheen är utropstecken, men handlingen blir aldrig till ett riktigt utroptecken för min de även om den bjuder på flera intressanta delsekvenser.
KurtKarlsson
2008-11-09
Svag trea..

2008-09-06
med bättre skådespelare i huvudrollerna så hade den här filmen varit ännu bättre.