1.7

Raven Hawk

Ravenhawk är en kvinna som suttit tolv år i fängelse, oskyldigt dömd för mordet på sina föräldrar. Nu är hon tillbaka i sin hemstad, fast besluten att hämas, inte bara föräldrarnas död, utan också hennes egna förlorade år.

Originaltitel Raven Hawk
Regissör Albert Pyun
Manus Kevin Elders
Genre 90-tal, Action, Drama
Skådespelare Rachel McLish, Ed Lauter, Matt Clark, Michael Champion, Mitch Pileggi, Mitch Ryan, Nicholas Guest, Jerry Garcia, William Atherton

karlmats
2009-07-04
Tog mig an den här utan att veta mer än att Pyun hade regisserat den. Naturligtvis blev besvikelsen stor över att det varken fanns cyborgs eller kickboxerskor med, och än större av att ersättningen var så pass lam som indianer. Till filmens försvar var hon rätt snygg McLish och dessutom fick den alltid härlige Vincent Klyn vara med på ett hörn med ansiktstatueringar som en riktig pöbelmänniska alt. nåt skrälle från nån avlägsen bananrepublik. Att han sen skulle få spö av en tjej finner jag ganska retarded. Handligen är jävligt träig och standardiserad, nåt roligt skämt instoppat men annars går filmen mest på tomgång. Minus för indiantemat, minus för orginalitet, minus för Pyunfaktorn som var i det närmaste obefintlig men det blir ändå en stabil 2a.
Bomkia
2008-06-23
Åh herregud. Pyun fortsätter sin fascination för muskulösa tjejer och har här hittat en helt utan skådespelartalang som får hämnas på männen som dödade hennes föräldrar. Tröttsamt, med ett tråkigt manus och bleka karaktärer. Inte ens actionsekvenserna lyckas lyfta filmen, vilket brukar bli Pyuns räddning när han bestämmer sig för att göra skit. 1+