3.3

Re-Animator

En medicinstuderande och hans flickvän blir involverade i ett bisarrt experiment som väcker upp döda till liv. Baserad på en historia av H.P Lovecraft.

Originaltitel Re-Animator
Regissör Stuart Gordon
Manus Stuart Gordon, William Norris, Dennis Paoli
Genre Komedi, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Jeffrey Combs, Bruce Abbott, Barbara Crampton, David Gale, Robert Sampson

fanny7504
2018-07-02
Bättre än dom flesta skräckisarna från 80-talet.
2017-10-25
2017-03-29
Skön rulle! Bra story, bra skådespelare, snygga specialeffekter och på det hela taget en väldigt bra och välgjord rulle. Den mörka humorn är ett plus i kanten och det här är en film som alla skräckfantaster bör ha sett.
Clark
2016-07-08
I mångt och mycket stilbildande inom sin genre.
BrutusBeefcake
2016-07-07
Herregud vilken fantastisk film. Grymt underhållande sci-fi skräck med några av de schysstaste splattereffekterna jag någonsin skådat och ett antal oförglömliga scener. Det räcker banne mig till högsta betyg! (13/15)
AlbinWesley
2016-06-07
Mycket älskvärd förstås. Klart underhållande, snyggt gjord, bra modern frankensteinvariant. Tycker väl att balansen mellan komedi och skräck är lite sisådär, vilket hindrar högre betyg, men ganska fantastisk är den förstås ändå.
Solidus
2015-12-23
Absurd, men ack så underhållande drama/komedi/splatter om människans eviga strävan efter att överleva döden. Skådespelet är överraskande bra och effekterna håller god klass än idag. Skyhög underhållningsfaktor!
Supernaut
2015-11-08
Stark fyra på gränsen till femma. Charmig, rolig och tajt sammansatt skräckfilm med stora doser svart humor. Combs är mästerlig i huvudrollen.

2015-06-14
Bästa splatterfilmen ever tillsammans med Evil Dead!
stgurgel
2015-02-25