3.6

Re: Cutie Honey

Animeserie i tre delar. Har samma ramberättelse som spelfilmen Cutie Honey. Konstorsslaven Honey Kisaragi är superhjältinnan Cutie Honey som måste stoppa ärkeskurken Sister Jill och hennes organisation Panther Claw. Skillnaden är att Honeys kläder är mer ömtåliga än i spelfilmen, så minsta slagsmål gör att hon tappar dem.

Originaltitel Re: Cutie Honey
Regissör Hideaki Anno, Hiroyuki Imaishi, Takamichi Ito, Masayuki
Manus Gô Nagai, Kazumi Nakajima
Genre Fantasy, Komedi, Anime, Science Fiction, Animerad, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Yui Horie (röst), Hideo Ishikawa (röst), Junko Noda (röst), Kazue Ikura (röst), Yumi Tôma (röst), Mami Kingetsu (röst), Noriko Uemura (röst), Hiromi Konno (röst)

SONGUN
2016-11-20
Rejält engagerande musik.
JeremyClarkson
2014-03-23
En överdos av omotiverade nakenscener. Lätt den bästa animen jag sett.
ollei
2007-01-31
FAN SERVICE!
Nufan
2006-05-05
Haha så jävla härliiiig:)
LenWidleheyt
2006-02-06
Håller med twelve.12. Första avsnittet är regisserat av Hiroyuki Imaishi, som stod för de galnaste delarna av avsnitt fyra och fem av FLCL, samt filmen Dead Leaves, som jag inte har sett än. Vågar jag?
Freiztan
2005-09-20
Det här är väl inte riktigt Annos starkaste kort, men helt klart hans roligaste och mest intensiva. Den mest stilrena CG:n någonsin; manus av självaste Gô Nagai och ett vansinnigt intensivt tempo gör verkligen Re: Cutie Honey till en upplevelse utöver det vanliga.
twelve.12
2005-09-18
Kan man göra något annat än älska något av Hideaki Anno? Det händer mer i första avsnittet av den här serien än i hela FLCL, och sista avsnittet är som en snabb recap av NGE. Lägg till den roligaste gubbsjukan på länge så har ni Re:Cutie Honey ungefär. Ett måste!