2.9

Ready or Not

En nygift kvinna tvingas ta del i sin nya, excentriska familjs dödliga form av kurragömma.

Originaltitel Ready or Not
Regissör Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett
Manus Guy Busick, Ryan Murphy (II)
Genre Komedi, Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Samara Weaving, Adam Brody, Mark O'Brien, Henry Czerny, Andie MacDowell, Nicky Guadagni, Melanie Scrofano, Kristian Bruun, Elyse Levesque, John Ralston, Daniela Barbosa, Hanneke Talbot, Celine Tsai, Andrew Anthony, Liam MacDonald, Ethan Tavares

Hanness
2020-06-28
Det enda roliga var den kvinnliga cola torsken.
StureStenhög
2020-06-11
Småkul idé, och trots att jag var lite osäker till en början, så köper jag premissen alltmer under filmens gång. Mycket tack vare att familjemedlemmarna tilldelas olika grader av mänsklighet, och familjedynamiken känns därför någorlunda trovärdig under omständigheterna. Jag gillar kurragömmasången också, man kan skapa en speciell sorts stämning när man låter något väldigt oskyldigt inte vara oskyldigt alls. Men lite fler idéer hade man kanske kunnat efterlysa ändå, och man borde ha kunnat göra mer med miljöerna, skapa mer av en känsla kring huset. Det är en simpel men effektiv film. Kul medan den varar
Nydahl75
2020-06-08
En film helt i min smak. Ruskigt schysst atmosfär och ett mycket bra skådespeleri av Samara Weaving
Nydahl75
2020-06-08
Djason
2020-06-04
Ganska rolig thrillerfilm med en fantastisk Samara Weaving. Slutet faller väl inte mig i smaken men ändå en bra film.
Djason
2020-06-04
2020-03-29
Här har någon haft fantasi! Bra avvägd blandning av skräck, humor och spänning i snygga miljöer. Mycket underhållande rakt igenom.
Supernaut
2020-03-28
Mysig, rolig och hyfsat spännande. Välspelad och ganska snygg. Mer än helt okej.
cristian81
2020-03-17
Ganska trevlig rulle, lite seg men ändå underhållande. Och sedan kom slutet och drog ner betyget från 3 till 1.5, surt.
cristian81
2020-03-17